annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Kan du ikke finde linjerne om ferie på lønsedlen...

af Susanne Persson1

I forbindelse med den nye ferielov er der kommet nye lønarter og det har gjort, at du finder alt om lovpligtig ferie midt på lønsedlen nu.

Dvs. det du så nede i saldoboksen tidligere er flyttet op midt på lønsedlen.

Restferie fra tidligere år vil du dog kunne se nede i saldoboksen. 

6 Kommentarer
Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR **
af Elisabeth Mortensen

Det vil være rigtig rart at få fjernet linjerne, da timerne ikke er korrekt. Hvornår er I klar med det?

Vi har et ønske om, ferie ikke fremgår af lønseddel, hvilket vi før har kunnet vælge fra!

Joan Klaris
CONTRIBUTOR **
af Joan Klaris

Vi har valgt ikke at vis antal feriedag i saldoboksen i bunden af lønsedlen, ønsker der for heller ikke at vis det midt på lønsedlen - hvordan fra vælger jeg det?

af Thor Lundehoj

Hej @Joan Klaris og @Elisabeth Mortensen,

Visma har på nuværende tidspunkt besluttet, at det ikke er muligt at fjerne optjente feriepenge for funktionærerne fra lønsedlen. Dette er grundet den nye ferielov og samtidighedsferie, hvori vi har vurderet vigtigheden i at vise dette.

Men jeg er enormt glad for at I har indsendt jeres feedback omkring dette. Jeg har derfor sendt det videre til de ansvarlige, for disse ændringer, som vil tage det til eftertanke 🙂 🙂 

I ønskes en rigtig god dag, 

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR **
af Elisabeth Mortensen

Hej Thor,

det er da ikke særligt konstruktivt og jeg kan ikke se argumentet. Men når det ikke kan være anderledes, vil jeg gerne høre, hvornår vi så kan se det rigtige antal ferietimer ? Der står på vor lønseddel 15,41 timer, men det skal være være 15 timer ift vor normtid. Og hvordan sikre jeg mig at ferieberegningen er korrekt, når alle kan se forkert timeantal ?

Du ønskes også en god dag

af Susanne Persson1

Hej Elisabeth

Hvis vi skal vejlede dig bedst muligt så er det rigtige, at vi taler sammen i telefonen. Så kontakt os på tlf: 88979700. I forhold til det du spørger om så skriver vi i vores vejledning at ferie der afholdes i timer bliver afrundet til 185 timer i relevant lønkørsel for august, såfremt der er optjent 184,92 ultimo august. Og der skulle ikke være nogle fejl omkring ferieberegningen i systemet, men for at se hvordan I er sat op så vi kan hjælpe bedst muligt skal jeg bede dig om at kontakte os. 

af Susanne Persson1

Hej @Joan Klaris

Hvis det skal ændres så er det lønseddel skabelonen der skal være anderledes og vi har flere forskellige skabeloner til hvordan lønsedlen kan se ud men man kan kun ændre dette til ferietimer og så vises det ikke hvis I bruger dage. Jeg skal bede dig om at ringe til os på tlf: 88979700 så vi kan vejlede dig bedst muligt.  Vi har udvidet åbningstider på telefonen i uge 39, kl.8:00 til kl.17:00