Mine produkter
Hjælp

Release: Juli 2019

af CamillaJeppesen (Opdateret ‎12-02-2021 23:33 af Thor Lundehoj VISMA )

Velkommen til juli releasen 2019. I denne måneds release har vi blandt andet tilføjet nye lønarter til frivillige indbetalinger til pension. Læs mere om releasen her.

 

Det fulde release dokument kan hentes i PDF.

 

Highligts fra releasen:

  • Nye lønarter til frivillige indbetalinger til pension.

Frivillige indbetalinger til pension

Hvis du har medarbejdere som ønsker at indbetale til en frivillig pension, har pensionsselskaber til tider brug for at få en ‘kode’ med, når der overføres via NETS. Denne kode kunne fx være FRIPCT. Der er nu oprettet lønarter, som kan opfylde dette. Det er pensionsselskabet der oplyser, hvis de ønsker at modtage en ‘kode’ på de frivillige indbetalinger. ‘Koden’ kan indtastes i feltet ‘Modtagers aftalenr.’. I releasedokumentet kan du læse, hvilke lønarter der kan oprettes. 

 

5 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

I har skrevet lønart 6464 to gange:

6464 AM-pension egen beløb friv

6464 Pension ... % i tabel pulje

Det må da være en fejl 🙂

Hvornår bliver lønartskataloget opdateret med disse nye lønarter ?

af Vicky Sørensen

Hej Maj Bjørn Precht

 

Tusind tak for din kommentar, det er godt med et par ekstra skarpe øjne.

Den sidste lønat 6464 Pension % i tabel pulje, skal i stedet være lønat 6468.

 

Releasen lægges på torsdag aften, så opdaterede lønartskataloger kommer på fredag.

 

Venlig hilsen 

Vicky Sørensen

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Angående ændringen i laver vedrørende felt 13 og 14. Er ændringen lavet således systemet kigger på lønperioden og ikke kun på den enkelte lønkørsel. Jeg tænker her på, at der f.eks er kørt en almindelig lønkørsel med positive saldi og efterfølgende en rettelse i en suppleringskørsel hvor felt 13 eller 14 isoleret set kan være negative, men positive for hele lønperioden.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

af Vicky Sørensen

Hej Klaus Ladekarl

Mange tak for dit spørgsmål.

Jeg har vendt det med dem, der har testet løsningen og svaret er ja. Så længe man blot efterregulerer, så vil der blive taget højde for lønperioden og ikke blot lønkørslen.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Hej Vicky

 

Tak for svaret.

Jeg synes dog det virker lidt besværligt, at der absolut skal en efterregulering til for at systemet kigger på hele lønperioden.

Du kan sagtens have noget i en suppleringskørsel som ikke kræver en efterregulering. Da kørselsordren på en sådan suppleringskørsel relaterer sig til lønperioden havde det efter min mening været smartere, at det var kørselsordren som var styrende med hensyn til at kigge på hele lønperioden.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl