annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Timebank saldo skal overføres til 2020

af Anja Bogaerdt (Opdateret ‎16-12-2019 07:49 af Anja Bogaerdt VISMA )
Der er tilføjet en vigtig ændring vedr. overførsel af Timebank saldi i årsskifte vejledningen.

Alle kunder med Timebank skal fremover overføre saldoen ifm. årsskiftet. Det skal ske første gang i årets første lønkørsel for 2020. 
For at kunne overføre saldoen skal der oprettes lønart 325 'Overfør timebank saldi' på alle stillingskategorier, der er omfattet af timebank.

Overførsel aktiveres ved at tilføje Ikrafttrædelseskode M på den kørselsselektion, hvor saldoen ønskes overført.
For forudlønnede vil det typisk være i kørsel 11912 (selektion 2) og for bagudlønnede vil det være i kørsel 12001 (selektion 1).

Bemærk at ikrafttrædelseskode M også anvendes til overførsel af eventuelle Afspadseringtimer og Flekstimer, hvis disse saldotyper anvendes.

16 Kommentarer
Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Overførsel via kørselsordre

Timebank - lønart 325

Flekstimer - lønart 407

Afspadsering - lønart ???

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR **
af Elisabeth Mortensen

Hvorfor er det ikke længere en automatik, som det har været de sidste 6 år, vi har kørt på MLE Finans?

af Anja Bogaerdt

Hej Kim

Afspadsering overføres automatisk, når du opretter ikrafttrædelseskode M på kørselsselektionen. Så her skal du ikke oprette en ekstra lønart.

OBS: Startdato på lønart 325 'Overfør Timebank saldi' skal være 1/1 2019 når den oprettes på stillingskategorien.

Pia Rasmussen
CONTRIBUTOR *
af Pia Rasmussen

Hej 

Skal lønart 325 ikke oprettes med 01.01.2020 og ikke 01.01.2019 ?

af Anja Bogaerdt

Hej Elisabeth

Grunden til at Timebank ikke længere overføres automatisk er at Visma sletter data i lønsystemet der er mere end 5 år gammelt. For at kunne slette gamle data, bl.a. fraværsregistreringer,  er der sket en systemændring i beregningsmetoden på timebank saldo, så der kun beregnes på indeværende år, og derfor er det fremover nødvendigt at overføre Timebank saldoen ved årsskiftet.

af Anja Bogaerdt

Hej Pia

Vi anbefaler at I opretter lønarten med startdato 1/1 2019, da det er saldi fra hele 2019, der skal overføres til 2020.

Pia Rasmussen
CONTRIBUTOR *
af Pia Rasmussen

LA 325 kommer i opsætning med efterregulering, når den ligges ind med datoen 01.01.2019 - Skal vi bare slette efterreguleringen ?

af Anja Bogaerdt

Hej Pia,

Fjern linjerne fra 'Opsætning med efterregulering', så der ikke efterreguleres pr. 1/1 2019.

Anita Hindberg
CONTRIBUTOR **
af Anita Hindberg
Skal 325 oprettes pr. år. , Altså her og nu - den 01,01,2019 - 31.12.19, og næste år så årstallet 2020??????
af Anja Bogaerdt

Hej Anita,

Nej du opretter den kun én gang på stillingskategorierne med startdato 1/1 2019 og uden slutdato. Så kan den aktiveres med M koden igen til næste år :O)

Husk at fjerne stillingskategorierne fra 'Opsætning med efterregulering', så der ikke dannes efterregulering for hele året.

Klaus Ladekarl
CHAMPION *
af Klaus Ladekarl

Findes der ikke en variabel lønart som kan overføre timebanksaldi ?

Vi ønsker ikke at anvende ikrafttrædelseskode M på kørselsselektionen da vi ikke vil have afspadseringssaldi overført.

Jeg synes det er meget uheldigt at fremkomme på nuværende tidspunkt med ændringer som vil hejse efterreguleringsflag på først opsætningerne og derefter på en hel del medarbejdere.

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

af Anja Bogaerdt

Hej Klaus

Du skal slette linjerne under 'Opsætning med efterregulering', så der ikke dannes efterreguleringer pr. medarbejder.

Der findes desværre ikke en variabel lønart til overførsel p.t. Jeg opretter en sag til udvikling på det.

Dbh.

Anja

Klaus Ladekarl
CHAMPION *
af Klaus Ladekarl

Hej Anja

Tak for tilbagemeldingen.

Som jeg forstår det kan vi således kun få overført timebanksaldi ved at aktivere ikrafttrædelseskode M på kørselsselektionen.

Det vil altså medføre, at vi bliver nødsaget til manuelt at nulstille afspadseringssaldi pr. nytår.

"Dejligt" med nye opgaver, men jeg synes det passer meget dårligt sammen med de tidbesparelser Monica omtalte på årsmødet.

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

af Anja Bogaerdt

Hej Klaus

Jeg beklager, men der er desværre ikke andre muligheder lige nu.

Vi er gået ud fra at timebank, afspadsering og fleks skulle overføres i samme kørsel, da det er sådan de fleste gør.

Torben Svendsen
CONTRIBUTOR **
af Torben Svendsen

Hej Anja

Jeg skal lige være sikker på, at der ikke bliver kørt noget dobbelt -

Jeg har oprettet lønart 404 Ovf fleks saldo som fællesregistrering. Det bliver vel ikke påvirket af, at jeg efterfølgende opretter lønart 325 på stillingskategorierne  og tilføjer M i kørselsselektionen for januar forudløn 

af Anja Bogaerdt

Hej Torben

Du skal tjekke om du har lønart 407 på stillingskategorien, for den overfører også flekstimer på M koden. 

Men hvis 407 IKKE er på stillingskategorien, så er det fint at du har brugt fællesregistrering i stedet for.