annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Vigtig information i forbindelse med lønkørsler for september 2020

af Regitze Furbo

Forudlønnede

Der må ikke godkendes lønkørsel for forudløn september 2020 før d. 14-08-2020. Dette skyldes Ny Ferielov som releases d. 13-08-2020 om aftenen.

Fraværsregistrering af ferie

Vær opmærksom på at registrering af ferie som går hen over månedsskift august/september 2020 SKAL oprettes i to registreringer - en for august og en for september, da den nye Ferielov træder i kraft 01-09-2020 i Visma Løn.

5 Kommentarer
Jan Juhl
CONTRIBUTOR **
af Jan Juhl

Hej

Er nok ikke helt med, opdeles i 2 august/september.

Vore ferieregistreringer kører i forskudte perioder fra den 16. til den 15. i efterfølgende måned.

D.v.s til kørsel 12008 (september løn) er det perioden 16/7 til 15/8 der kommer med - løn disp. 27/8.

Til kørsel 12009 (oktober løn) er det så perioden 16/8 til 15/9 - løn disp. 25/9.

Har forstået at sidste mulighed for korrektion til de indefrosne feriepenge via løn er den 28/9.

Vi havde tænkt os manuelt at korrigere for den ferie der er afholdt 16/8 til 31/8 i kørsel 12009

Korrektion med LA54020 dato 31/8 og LA511 dato 1/9 - samme princip som da vi korrigerede i 2019

hvor vi 'bare' skulle sørge for at LA54020(1/9-2019) have dato i indefrysningsperioden og LA511(31/8-2019) dato før indefrysning.

Jeg går ud fra at vi kan lave denne manuelle regulering i kørsel 12009 og at feriepengene dermed kommer med i indefrysning og trukket af den nye opsparing fra 1/9.

Vil feriepengene 'falde' på plads med denne korrektion ?

mvh

Jan Juhl

Sydbank

Jan Juhl
CONTRIBUTOR **
af Jan Juhl

Hej

Så 'faldt' 10 øren - det er selve fraværsregistreringen der ikke må gå over et månedsskifte.

mvh

Jan Juhl

Klaus Ladekarl
CHAMPION *
af Klaus Ladekarl

Hej med jer

Denne oplysning havde det været rart at modtage inden forudlønnen for august måned blev kørt. Vi har allerede i denne lønkørsel fået delvist behandlet ferieregistreringer som kører henover månedsskiftet august / september 2020. Som jeg forstår ovenstående er vi således nu nødt til at omkode disse ferieregistreringer, hvilket vil udløse efterreguleringer.

Kan på den info som er lagt op dags dato se, at det åbenbart gælder konsekvent fremadrettet, at ferieregistreringer skal opdeles således de ikke krydser et månedsskifte, er det korrekt forstået ?

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

af Susanne Persson1

Hej

Lige præcis  🙂

af Susanne Persson1

Bruger i VismaHR og har ferierækkefølge så er det ikke noget problem, så deler systemet det selv op i Visma Løn, hvis jeg skal se om det ser rigtigt ud hos jer skal jeg bede om et kundeforholdsnr eller I kan også ringe herind til os.