annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Artikel: Forstå værdien af en feriedag

(updated by Thor Lundehoj VISMA ‎14-07-2020 16:19 )

Derfor er værdien af en feriedag vigtig at kende til

forstå-værdien-af-en-feriedag-350x350.jpg

Værdien af en feriedag er vigtig at kende til - både for virksomheden og medarbejderen. For medarbejderen handler det oftest om retten til og muligheden for at holde fri med løn. For virksomheden handler det derimod om at holde styr på det finansielle.

Med den nye ferielov følger samtidighedsferie, som betyder, at vi kan afholde ferie samtidig med, at vi optjener den. Det betyder også, at medarbejdere får brug for feriepengene hyppigere og mere uregelmæssigt end ved den gamle ferielov. Den nye ferielov gør derfor udregningen af værdien af en feriedag en anelse mere kompleks.

Læs hele artiklen 'Værdien af en feriedag' her, og find udregningen for en feriedag. 

Artiklen kan også downloades som PDF herfra siden.

Vedhæftede filer
2 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at printe denne artikel ud Læs hele artiklen 'Værdien af en feriedag' her, og find udregningen for en feriedag.

Er det ikke muligt at I kunne lave formatet evt. i pdf så man er sikker på at man får det hele ud på printeren

Tak

Hej @Susanne2505,

Jeg kan godt se at formatet, hvis man forsøger at gemme den som PDF, kan forekomme en smule ulæselig. Vi har derfor oprettet artiklen som PDF også. Du kan finde den i artiklen ovenfor. 

Du ønskes en rigtig god dag.

Med venlig hilsen,

Thor