annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Fratrædelser i august

Vigtig information vedrørende fratrædelser før ny Ferielov 1. september

Hvis en medarbejder fratræder i august 2020 eller tidligere skal fratrædelsen senest ske i en supplements kørsel til august.

Sker fratrædelsen først i lønkørsel for september, skal den efterreguleres for at sikre korrekt indberetning til eIndkomst, da fratrædelser i september uden efterregulering ikke indberetter feriepenge for år 9999 (overgangsperioden) til eIndkomst. 

2 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

I forlængelse med dette har jeg lige et spørgsmål.

Vores overenskomst er endnu ikke på plads, men hvis alt går vel kan vi MÅSKE regulerer i september.

Som jeg forstå det, betyder det at medarbejdernes lønregulering, med tilbagevirkende kraft fra april, dermed ikke kommer med i indberetningen.  Det er jo rigtig mange måneders forkerte feriepenge... Er der noget jeg kan gøre i den forbindelse?

Eller kan jeg kører en "supplements"kørsel til august i september lige inden jeg kører lønnen?

Hej Susanne

Du kan godt efterregulere tilbage til april, men det skal ske senest den 28. september og indgå i en lønkørsel for at det medtages i indberetningen af de indefrosne feriepenge til eIndkomst.

Men det er en god ide, at køre en supplerende lønkørsel til august lige inden du kører lønkørsel for september.

Du kan også godt køre efterregulering efter indberetningen er sket, men så skal du selv indberette reguleringen til eIndkomst.