annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Gør din organisation klar til My Visma - kom gratis i gang i dag (opdateret)

(updated by Thor Lundehoj VISMA ‎13-07-2020 16:10 )

Uanset hvilken lønløsning I har, byder My Visma på en række fordele. Og om kort tid træder samtidighedsferie i kraft, og en række spørgsmål om bl.a. ferie-saldi vil sandsynligvis melde sig fra din kolleger.

Men frygt ikke! Med My Visma kan hverdagen blive nemmere for både dig og dine kolleger når:

• My Visma app’en udstiller de vigtigste saldi for medarbejderne, så de altid selv kan se fx ferie tilgode, timebank og opsparet fleks.
  • Det bliver muligt at give ledere adgang til relevant data, udtræk af rapporter over fx fravær i afdelingen og overblik over ferieregistreringer (se rollebeskrivelser).
  • Dit tidsforbrug reduceres, fordi du skal bruge mindre tid på at finde svar, som ledere og medarbejdere nu selv har adgang til.

Vil I være klar til den nye ferielov?
Det kan I blive, hvis vi hjælper jer i gang med My Visma. Så får I nemlig optimalt udbytte fra den dag, hvor den nye ferielov træder i kraft.

Vil du være klar til 1. september, skal vi bruge din hjælp og viden, så vi kan oprette dine kolleger korrekt i systemet! I stedet slipper du for selv at skulle oprette og aktivere hver enkelt medarbejder hen ad vejen.

Hvordan bliver du klar?

Vi har brug for oplysninger om bl.a. jeres medarbejderes e-mail, telefonnummer og roller. Til det har vi lavet et skema unikt for din virksomhed. Her finder du navne på alle jeres medarbejdere. Mail og telefonnummer bruges til at oprette hver enkelt ansat og for at få det optimale udbytte af app’ens funktionaliteter. Efter oprettelse modtager medarbejderen en mail med personlige login-oplysninger.

Returnerer I skemaet senest fredag den 14. august, sørger vi for at medarbejderne har adgang til app’en, når den nye ferielov træder i kraft den 1. september.

Sådan gør du:

1. Opret en sag og bestil din virksomheds skema her (Vælg i type 'Øvrige spørgsmål' og skriv 'My Visma skema' i besked-feltet)
  2. Visma fremsender skemaet og vejledning til udfyldelse
  3. Du returnerer skemaet til Visma via den sag, du har oprettet, og vi opretter jeres medarbejdere med korrekte roller. 

OBS: Vi oplever, at mange ønsker at gøre det muligt for deres medarbejdere at betjene sig selv ved at lave registreringer, såsom ferie og arbejde, direkte fra app’en. Denne funktion hedder Self Service og er forudfyldt i skemaet. Ønsker I ikke, at jeres medarbejdere skal have denne mulighed, så sletter I bare kolonne Læse/Redigere i skemaet. Læs mere om Self Service her.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til udfyldelsen af skemaet, er du velkommen til at skrive til os her.

Vedhæftede filer
7 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

hej med jer

Super - koster det noget - er lidt i tvivl 🙂

God sommer til jer alle

Pernille

Hej Pernille

Tak for dit spørgsmål.

Det er helt gratis.

Vi vil gerne hjælpe jer godt i gang med My Visma, så I kan få gavn af den nye app med det samme, når vi rammer den nye ferielov.

Venlig hilsen

Camilla

CONTRIBUTOR *

Hej!

Hvordan opretter man en sag til bestilling af virksomhedskema?

Med venlig hilsen

Anette Nielsen

CONTRIBUTOR **

HeJ Camilla

Jeg vil godt vide lidt om My Visma og den nye app 

her prøvet at ringe på 42822682 og lagt besked for 1-2 timer siden, men uden held 🙂

mine medarbejder registreret ikke i ferie i Visma, det er kun mig som taster det ind i forbindelse med lønnen - vil man stadig kunne bruge appen eller er det noget rod ?

god dag

Pernille

Hej

Selvom man ikke som medarbejder selv registrere fravær kan man godt bruge den da man kan se hvad man har tilbage og hvad der er brugt, samt saldi. 

Du kan også kontakte kundecentret på tlf: 88-979700.

God dag

Hej Anette

Tak for dit spørgsmål.

Du bestiller dit skema via:

support.PNG

Under Support her på Visma Community.

Det er også i samme tråd, at du skal returnere skemaet. 

Jeg håber, at det hjalp dig.

Venlig hilsen

Camilla

CONTRIBUTOR *

Hej

Når nu medarbejdernes feriepenge indberettes og betales til feriekonto, så ved jeg jo intet om hvor mange dage de har tilbage.......er Appén så total ubrugelig for os???

Mette