Mine produkter
Hjælp

Har du prøvet det nye Firmabil-modul? Læs mere om funktionen.

af CamillaJeppesen (Opdateret ‎09-03-2021 10:17 af CamillaJeppesen VISMA )

Opdatering: Grundet Corona har vi forlænget prøveperioden, så I frit kan afprøve firmabil-modulet frem til den 1. maj.

 

Vi håber, at du har haft mulighed for at udforske det nye Firmabil-modul til din Visma Løn og Visma HR løsning. Modulet er integreret med Motorregisteret. På den måde sikrer du korrekt beregning af fx beskatningsgrundlaget og dermed korrekt løn. 

 

Med Vismas Firmabil-modul undgår du:

  • Manuelt at indhente og taste bilens mærke, model, grøn ejerafgift og indregistreringsdato 
  • At medarbejderens beskatningsgrundlag bliver beregnet forkert
  • Selv at skulle holde styr på virksomhedens firmabiler

 

Det betyder, at du og dine kollegaer sikre, at data er korrekt og minimerer chancen for fejl. I får derudover et samlet overblik over jeres firmabiler med mulighed for at tilføje påmindelser, når fx jeres firmabiler, ifølge den nye lovgivning, skal revurderes, eller når det er tid til, at jeres medarbejdere skal bestille ny firmabil.



En del af My Visma

Vidste du, at du allerede har adgang til firmabil-modulet i dag - helt gratis? For at bruge modulet skal du logge ind på din My Visma eller Visma HR. Her kan du via menuen i venstre side tilgå modulet.

 

11 Kommentarer
Diana Maj
CONTRIBUTOR ***
af Diana Maj

Hvis man bruger firmabil-modulet i marts, men vælger ikke at tilkøbe det, vil data så blive slette i fasteløndel i april?

af Jesper Thomsen

Hej Diana

 

Nej det bliver de ikke, det skal man selv gøre.

 

God dag

Med venlig hilsen 

Jesper Thomsen

Diana Maj
CONTRIBUTOR ***
af Diana Maj

Hej Jesper

 

Tak for svar.

 

God dag 🙂

 

Vh Diana

 

DKLeLyHa
CONTRIBUTOR ***
af DKLeLyHa

Jeg har læst, at der kan dannes en rapport over firmaets biler, er det i Visma HR eller Visma Løn?

Jeg synes ikke at jeg kan finde rapporten.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

I Visma HR kan du i rapporten 'Specielle oplysninger' se de firmabiler, som du opretter via Firmabil modulet.

DKLeLyHa
CONTRIBUTOR ***
af DKLeLyHa

Når jeg laver rapporten "Specielle Oplysninger" i Visma HR, kommer der ikke oplysninger på oprettede biler med.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej 

Jeg vil bede dig om at kontakte mig via vores Support, da jeg ikke her kan se hvilket firma, du kommer fra, og derfor har svært ved at hjælpe dig. 

 

Hilsen Mie Eggers

 

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Majbrith Petersen

Hejsa

Jeg er interesseret i mere detaljeret beskrivelse af hvordan Firmabil modulet fungerer, hvor kan jeg finde det?

Er det muligt at gense webinaret, som har været afholdt? Det kunne måske besvare nogle af mine spørgsmål.

På forhånd tak 🙂 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Majbrith

Du kan sagtens gense alle vores webinarer. Du finder dem under Vejledninger -> Webinar bibliotek. Under vejledninger finder du også 'Vejledning til firmabil'. 

Håber du finder svar på dine spørgsmål, ellers er du som altid velkommen til at kontakte os.

 

Hilsen Mie

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej

 

Jeg har problemer med at komme i gang, herunder:

- systemet viser meget anderledes beskatningbeløb end de, jeg hidtil har modtaget fra min finansafdeling

- viser ikke alle oplysninger under "specielle oplysninger". Hos mig hedder den nye fane "Værdi af fri bil" (ikke "Firmabil")
- er det muligt at rette/slette tastede info i firmabilmodulet?

 

Er det muligt at få et kort intro? (har læst og fulgt vejledningen sam tset webinaret).

 

Vh.

Line

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Ps.:

Er det korrekt, at der ikke er nogen automatik i f.eks. genberegning efter fire måneder eller nye skatteregler?

Hvorfor hentes nyvognsprisen/skatteværdien ikke også fra motorregistret?

Som jeg opfatter systemet lige nu, hvor vi får skatteværdien serveret fra vores leasingudbyder, er det, vi vinder, at vi kan sætte påmindelser og rapporter op. Er det noget jeg overser?

 

/ Line

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.