annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Korrigering af ferie fra tidligere ferieår

af Isabella (Opdateret ‎09-09-2021 07:49 af Isabella VISMA )

Vi har i den seneste tid fået en del spørgsmål på vores Hotline om korrektion af feriedage, ferietimer og feriebeløb fra det nu tidligere ferieår (01.09.2020 til 31.08.2021). 

Vil du regulere i ferie fra tidligere ferieår?

Hvis du ønsker at regulere i dage, timer eller beløb fra tidligere ferieår, skal du fortsat anvende lønarterne 40012, 40017 og 40015. 

Her skal du dog huske at sætte reguleringen til en dato i det pågældende ferieår, som du vil korrigere i. Fx skal en korrektion af lønart 40012 udfyldes med en dato i ferieåret, det kunne være 01.07.2021, og typisk med en arbejdstidsprocent på 0.

Herefter skal der køres en efterregulering.

Vil du regulere i ferie fra indeværende ferieår?

Så kan du pt. sætte datoen til at være en dag i september 2021.

God fornøjelse.

4 Kommentarer
LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Skal det forestille at være løsningen på alle de forkerte feriesaldi, eller er der fortsat en rettelse på vej som regulerer fejlene?

monajensen
CONTRIBUTOR **
af monajensen

Lønart 40012 virker ikke 

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR **
af Tina Vesterholm

Kære lønkonsulenter.

Jeg skal tilrette feriesaldi for omkring 30 medarbejdere for det optjeningsår som sluttede den 31. august 2021.

Ifølge det udvidet feriemøde hos Jer og jeres vejledning så skal lønart 40012 anvendes, hvilket jeg har gjort, kørt en efterregulering og kan se på den fremtidige lønseddel at den ikke har reguleret saldoen.

Jeg er nr. 7 i telefonkøen, da jeg har brug for en løsning, hvilket sikkert ikke kun gælder mig.

Håber at I har mulighed for at svare på dette.

af Anne Robertsen

@Tina Vesterholm  - Hvis du har tilrettet feriesaldi med mere end 2,08 feriedage i august måned, kan du have oplevet 

udfordringer, som vi i øjeblikket kigger ind i. Følg med releaserne her i Oktober måned.

Følg med her