Mine produkter
Hjælp

Lov om udsættelse af A-skat og AM-bidrag

af B_V_ (Opdateret ‎17-04-2020 08:52 af B_V_ VISMA )

Som følge af COVID-19 har regeringen vedtaget en række hjælpepakker, der kan reducere presset på danske virksomheders likviditet. Blandt de nye love er muligheden for udsættelse af A-skat og AM-bidrag. 

 

Betalingsfristerne forlænges for 3 månedlige rater (betalinger for april, maj og juni) med 4 måneder.

Ændringen vedr. AM-bidrag og A-skat får første gang virkning for store virksomheders betalingsfrist fra den 30. april 2020 og for små og mellemstore virksomheders betalingsfrist den 11. maj 2020.

 

BEMÆRK!!

I skal selv beslutte, om I ønsker at gøre brug af denne mulighed. Hvis I ønsker udsættelse, skal der ske rettelse i lønsystemet INDEN gennemførelse af den lønkørsel, som udsættelsen vedrører. Det vil IKKE være muligt at oprette udsættelsen med tilbagevirkende kraft. 

 

knap til a-skat bestilling_640x75.png

 

Hvis du selv ønsker at foretage rettelserne i lønsystemet, har vi udarbejdet en vejledning, som I kan benytte. Du finder den her.

 

Er du outsourcingkunde?

Hvis du har valgt at outsource din løn til Visma, kan du ikke selv tilpasse datoerne for betaling af A-skat og AM-bidrag. Vi beder dig, derfor om at benytte linket i den blå boks ovenfor.

7 Kommentarer
Larsen70
CONTRIBUTOR **
af Larsen70

Hej Visma 

Jeg synes, at jeg i en af jeres newsletters igår læste at Visma automatisk rettede systemerne ind til at rette sig efter gældende lovgivning - og dermed også udskyldelse af a-skat og AMB betaling. Hvad er korrekt?? 

af Jesper Thomsen (Opdateret ‎20-03-2020 15:11 af Jesper Thomsen VISMA )

Hej Larsen70

 

Nej det er ikke korrekt. Det kan skyldes at du få nyheder fra et andet løn produkt nemlig Dataløn for de gør det for alle deres kunder automatisk. 

 

Årsagen til at vi ikke gør det automatisk for alle vores kunder er fordi der er en del kunder som ikke ønsker denne udskydelse og når vores system nu er så fleksibelt som det er så den enkelte kunde selv kan vælge, for det er jo et valg om det enkelte selskab ønsker at udskyde a-skatten eller ej

MVH Jesper

 

 

Larsen70
CONTRIBUTOR **
af Larsen70

tak for svar Jesper,

Nu er så mit næste spm hvordan undgår jeg alle nyhedsbreve, community info osv der IKKE vedrører Multiløn erhverv (som jeg formoder nu hedder Visma Løn)? 

Er lidt bekymret for, om der skulle være andre ting i opsætningen, som jeg tror er automatisk (ny ferielov osv) .

Jeg kan ikke skelne de forskellige produkter fra hinanden og har aldrig haft dataløn, men multiløn erhverv...

af Jesper Thomsen

Hej Larsen70 

 

Kan du ikke sende mig det nyhedsbrev som du henviser til hvor det står til min mail Jesper.Langberg@visma.com så jeg kan se det. 

 

Hvis man modtager nyhedsbreve fra bla. Dataløn så kan man i bunde afmelde det nyhedsbrev så man ikke bliver forvirret.

 

MVH Jesper 

Larsen70
CONTRIBUTOR **
af Larsen70

Hej Jesper

Det var Dataløn nyhedsbrev - som jeg nu har afmeldt.

god dag 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

vi har ikke bedt om at udskyde A skat 

hvorfor får vi så pengene retur fra skat

 

af Jesper Thomsen

Hej Lene

 

Jeg håber at hvis du læser den artikel som vi har skrevet for 2 dage siden som du finder HER at du så finder svar på dit spørgsmål.  

 

MVH Jesper 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.