annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.

Releasenyt - Ændringer i lønarter

(updated by Mads Torp VISMA ‎18-09-2019 16:41 )
Mads Torp

Vi har haft en ekstra release tirsdag aften d. 17. september, som indeholder nedenstående:

Udbetaling af fritvalg, som skal være feriepengegivende
  • Lønart '4036 Fritvalgskonto udbetaling' og lønart '4436 Fritvalgskonto udbetaling' udgår og erstattes af to nye lønarter, der nu virker korrekt i forbindelse med overgangsordningen.
  • Under variable lønoplysninger kan lønart '4488 Fritvalg udbet. v. fratræd.' indtastes. Lønarten bruges til medarbejdere, som skal have fritvalgskontoen udbetalt ved fratrædelse. Lønarten vil dog kun virke, hvis medarbejderen har en fratrædelsesdato.
  • Under faste lønoplysninger kan lønart '4489 Fritvalgskonto udbetaling' indtastes. Lønarten kan bruges hos de medarbejdere, der får deres fritvalgskonto udbetalt ved hver lønkørsel.

Vær opmærksom på, at alle de medarbejdere, som har en gyldig lønart '4436 Fritvalgskonto udbetaling', vil få en slutdato påsat lønarten og få indsat lønarten '4489 Fritvalgskonto udbetaling' i stedet for.

Rettelse af hensættelsesrapporten i forbindelse med overgangsordningen
  • Fejlen med hensættelsesrapporten, der ikke medtog fratrådte timelønnet, er nu rettet, så alle medarbejdere med feriepenge til feriekort og fortsættende funktionærer nu fremgår af rapporten. 
Rettelse af indberetning til eIndkomst angående efteregulering af nettoferiepenge
  • Vi har nu fået rettet fejlen med efterreguleringer af nettoferiepenge, der ikke blev sendt korrekt til eIndkomst. Hvis du har været berørt af denne fejl, vil du blive kontaktet personligt.
19 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hej Visma

Det er fint at i erstatter lønart 4036 + lønart 4436 med 2 nye lønarter 4488 og 4489, for at fritvalg fungerer. Men de 2 nye lønarter skal også ligesom de gamle lønarter være både pensionsberettiget og feriepengeberettiget.

Hej Donna

Ring til Hotline på 88 97 97 00, de kan hjælpe dig med opsætningen så de bliver pensionsberettigede, får de er ferieberettigede.

God eftermiddag

CONTRIBUTOR *

Hej Visma

Jeg er enig med Donna - de nye lønart  skal vel sættes op på samme måde som de gamle lønarter.

Lønartskataloget er ikke opdateret med de to nye lønarter, så vi kan ikke se, om de to lønarter er sat ens op - nedenfor er opsætningen for de to gamle lønarter.

Vh Diana

LønartSorteringLønartstekstTypeInputSatsPensions-
grundlag
Frivilligt medarbejder indb.Ferie-
berettiget
Afv. udskrifts-lønartEfterreguleringeIndkomst timer
pr. 1-1-17
ATP TimerFør/Efter SkatTillæg/FradrageIndkomstIndtægtstyperIL TyperDecentral felter
40364036Fritvalgskonto udbetaling (kun ved fratrædelse)VariabelTømmer saldo 3,6 Ja    FørTillæg13 0013,0029 
44364436Fritvalgskonto udbetaling (ikke ved fratrædelse)FastTømmer saldo 3,6 Ja    FørTillæg13 002911 - Beløb

Hej Diana Maj

Kan du skrive dit kundeforhold, så skal jeg tilpasse de to lønarter til pensionsgrundlagene 3 og 6.

Tak.

CONTRIBUTOR ***
(updated by Susanne123 ‎24-09-2019 09:24 )

Jeg kan ikke forstå når der står LA 4036 udgår, at man så stadigvæk kan benytte dem.

Havde jeg ikke fået læst nyheden havde jeg levet i lykkelig uvidenhed og ikke været opmærksom på at der ikke blev betalt noget til fonden overhovedet. Det kan være et rigtigt stort problem...

Når lønarten tidligere som standard har været sat op til at indgå i både pensionsgrundlag og den ferieberettigede løn skal de nye da sættes op på samme måde for alle - ellers skal I jo ind på os alle og lave individuelle rettelser? Det er da det eneste der giver mening..

Jeg skriver det til hotline...

Vi arbejder på en løsning og beklager den udfordringer det har medført hos jer. Følg med på vores hjemmeside,som vi vil opdater med løsningen.

God dag.

CONTRIBUTOR *

Hej Helle

Mit kundeforhold er 940.

Bh Diana

Hej Diana

Så er lønarterne 4488 og 4489 tilføjet på pensionsgrundlag 3  og 6.

God dag

CONTRIBUTOR ***

Hej Helle, tror du det er en løsning der kommer i dag - for ellers må du også gerne kigge på vores kundenummer - chatten på hotline vil ikke hjælpe da det åbenbart er en bestilling af en opgave. Jeg mener jo bare at det er en logisk fejl i opsætningen af den nye lønart.

CONTRIBUTOR *

Tak, Helle 🙂

Hej Susanne

Giv mig dit kundeforhold så skaljeg gøre lønart 448 og 4489 pensionsberettigede på grundlag 3 og 6. 

God dag

CONTRIBUTOR ***

Hej Helle - jeg har sendt dig en mail...

På forhånd tak

CONTRIBUTOR *

Hejsa,

Kan det passe at lønart 8602 og 8605 (nye lønarter) skal være i difference i bogføringsbilaget. Vi kan ikke få lov at tilføje dem i kontoplanen..

Vh

Kristian

Hej Kristian

Du skal bogfør lønart 8460 og 8464, det er bogføringslønarterne til lønart 8602 og 8605. Så virker det.

God eftermiddag.

CONTRIBUTOR *

Hej Helle

Mit kundeforhold er 937

På forhånd tak

CONTRIBUTOR *

Hej Helle,

Det prøver jeg i stedet - det kunne evt. tilføjet i jeres ellers så fine vejledning vedr. kontoplanændringer i forbindelse med den nye ferielov. 🙂

Hej Kristian

Det står også i Releasedokument til overgangsordningen, som er det dokument vi vedligeholder i forbindelse med overgangsordningen.

For perioden den 1. september 2019 til den 31. august 2020
● Opret lønart 54140 - Ferie indeværende år Fonden, i din kontoplan i debet. (Det er kun
bruttoferiepengene, som skal have kontonummer på. Det skyldes, at
nettoferiepengene bruger det samme lønart, som den altid har gjort).
OBS Bogfører du lønart 54023 - Hensættelse til Fonden, så skal lønart 54140
modkonteres på de samme konti hvor du bogfører lønart 54023, så hensættelsen
nedskrives. Det vil sige at lønart 54140 i det tilfælde skal være oprettet med 3 linjer
(løbenumre) i din kontoplan.
● Opret lønart 8460 - AM-bidrag feriepenge fond (udskrives som 8602) i kredit
● Opret lønart 8464 - A-skat feriepenge fond (udskrives som 8605) i kredit

God eftermiddag

CONTRIBUTOR *

Så må jeg have en tidligere version, det står nemlig ikke i min. Men kun fint hvis det står der nu 🙂

Tak for hjælpen.

Hej alle,

Grundet travlhed og manglende mulighed for at hjælpe her på Community tråden, anbefaler jeg alle at benytte Chat funktionen i højre side af vinduet eller at ringe til vores Hotline på 88 97 97 00.