Mine produkter
Hjælp

Sådan sikrer du, at alle får en lønseddel

af B_V_

I forbindelse med overgangen til mit.dk og mitBasic skal du være ekstra opmærksom på, at den enkelte medarbejder er registreret korrekt ift. levering af lønsedlen. Det gælder i særdeleshed medarbejdergrupperne

  • unge medarbejdere under 15 år
  • medarbejdere uden dansk CPR-nummer

 

Du skal være særligt være opmærksom på… 

1. Medarbejdere uden CPR-nummer skal stå til levering i mitBasic

Hvis medarbejdere uden CPR-nummer står til levering i mit.dk, vil det ikke være muligt at levere lønsedlen, da betingelsen for leveringen er netop CPR-nummeret. 

 

Det er derfor yderst vigtigt, at alle medarbejdere uden CPR-nummer står angivet med mitBasic i Visma Løn OG med udfyldt e-mail i Visma Løn eller Visma HR. 

 

HUSK! Har I Visma HR, skal e-mail adressen registreres dér. I skal benytte feltet ‘Privat e-mail adresse’, og mailadressen skal selvfølgelig være den, som medarbejderen benytter til mitBasic. 

Læs mere om registrering i Visma Løn og HR her.

 

2. Korrekt registrering af e-mail til medarbejdere med mitBasic

Med brugen af mitBasic er det vigtigt, at den enkelte medarbejder er registreret med en privat e-mail i den rette løsning. Mangler e-mail adressen, vil det ikke være muligt at levere lønsedlen.

Mailadressen skal selvfølgelig være den, som medarbejderen benytter til mitBasic.

  • I har IKKE Visma HR : I det tilfælde skal e-mail adressen registreres i Visma Løn
  • I har Visma HR: Her skal I registrere e-mailen i Visma HR i feltet ‘Privat e-mail adresse’. Registreres mailadressen i Visma Løn, vil lønsedlen ikke blive leveret.

Læs mere om korrekt registrering i Visma Løn og HR her.

 

Print ophører 31. oktober 2022

I forbindelse med overgangen til mit.dk - og herunder mitBasic - har print af lønsedler til medarbejdere, som ikke kan benytte mit.dk, været en løsning. Denne løsning lukkes dog ned med åbningen af mitBasic, og levering af printede lønsedler ophører pr. 31. oktober 2022. Herefter kan lønsedler kun leveres i mit.dk eller via mitBasic.

 

Vi anbefaler derfor, at medarbejdere - som skal benytte mitBasic - opretter en konto snarest muligt, så de kan modtage deres lønseddel elektronisk.

 

Betingelserne for mitBasic

Med mitBasic er det muligt at levere digitale lønsedler til unge medarbejdere under 15 år og udenlandske ansatte, som ikke tidligere kunne få disse i e-Boks. 

 

Bemærk, at unge medarbejdere under 15 år skal benytte mitBasic, selvom de rent teknisk kan få adgang til mit.dk. Det skyldes brugervilkårene for henholdsvis mit.dk og mitBasic

 

Visma Enterprise leverer fortsat lønsedler i mit.dk til alle med dansk CPR-nummer, herunder unge under under 15 år, selvom de ikke må benytte mit.dk Det gør vi, da det vil være en fordel for især unge medarbejdere, at de kan finde alle lønsedler samlet ét sted, når de runder 15 år.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.