Mine produkter
Hjælp

Vigtigt: Tjek leverancekvitteringer efter lønkørsel

af CharlotteS

Leverancekvitteringer fra Overførselsservice viser hvilke overførsler, der er foretaget efter endt lønkørsel fra din virksomheds konto. De indeholder også information om eventuelle fejl og afviste overførsler. Leverancekvitteringerne er din sikkerhed for, at overførslen er gået igennem, og at medarbejderne får løn til tiden. 

 

Gå direkte til vejledning om tjek af leverancekvitteringer >

 

Sådan gør du

 

Hvad skal jeg tjekke?

Der findes to typer af kvitteringer, og det er nødvendigt at tjekke begge:

 

  • Transmissionskvittering
    Information fra Mastercard til dig, som dataleverandør, om, at Mastercard har modtaget data fra Visma Enterprise på vegne af jer.
  • Valideringskvittering/leverancekvittering
    Information fra Mastercard til dig, som dataleverandør, om, at Mastercard kan validere data. Fx vil forkert kontonummer eller ugyldig dato fremgå i denne kvittering.

 

Hvornår skal jeg tjekke?

Det er nødvendigt at tjekke ovenstående kvitteringer ved to tilfælde omkring lønkørslen:

 

  1. Når din lønkørsel og afregning er godkendt. (Ved overførsel til Nemkonto kan kvitteringerne tidligst tjekkes fire dage før dispositionsdato.)
  2. Når ‘Fast afregning’ samt ‘Ny afregning’ er kørt. (Afregning til banken, Skat, ATP, Feriekonto og evt. pensionsselskaber.)

I den fulde guide, finder du et link til, hvor du tjekker leverancekvitteringer > 

 

 

Hvad gør jeg, hvis der er fejl i en leverancekvittering?

Oplever du fejl i en leverancekvittering, eller har du brug for anden support, når du tjekker dine kvitteringer fra Overførselsservice, skal du kontakte Mastercard Payment Services:

 

  • Mail: it-servicedesk@mastercardpaymentservices.com eller 
  • Telefon: +45 80 81 06 65

 

Baggrunden for jeres aftale om Overførselsservice

For at kunne foretage lønudbetalinger via Visma Løn, kræver det at din virksomhed indgår en aftale om Overførselsservice og en Dataleverandøraftale med Mastercard Payment Services Danmark. 

 

Da Mastercard-aftalen sker uden om Visma Enterprise, er det også din virksomheds ansvar at følge op på den aftale, skulle der ske ændringer (fx i jeres bankoplysninger), eller hvis der skulle ske fejl i selve overførslen. 

 

Læs mere om Mastercard-aftaler her >

 

1 Kommentar
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.