annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Er I udtaget til fraværsstatistik for 2019?

Fraværsstatistik er en årlig statistik, som omfatter indberetning for det forgående år. Virksomheder med 250 ansatte eller derover indgår altid i statistikken, hvor andre virksomheder i den private sektor vil blive udtaget som stikprøve.

Det skal I gøre:

Hvis din virksomhed er udtaget, skal I huske at informere jeres BPO konsulent hurtigst muligt, så vi kan få indberettet fraværsstatistikken rettidigt.

Tre vigtige om indberetningen

• For enhver fraværsperiode skal der anføres identifikationsoplysninger, fraværsperiode, timer samt fraværsårsag.
  • Indberetningen omfatter fravær, hvor medarbejderen modtager en betaling fra enten virksomheden, kommunen eller staten.
  • Indberetningen skal ikke omfatte fravær i forbindelse med afspadsering, G-dage, fleksfri, kursus, uddannelse, personale- og fagforeningsarbejde samt almindelig ferie og ferie uden betaling m.m.
7 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hej

Min virksomhed er udtaget til indberetning - og jeg har modtaget en rykker.

Hvordan er det nu jeg danner filen ???

MVH Karin - Kunde 171

Hej Karin

Hvis du er outsourcing kunde kan du ikke selv danne filen, men du kan blot tage fat i din konsulent og bede hende/ham om at foretage indberetningen.

Jeg håber at dette besvarede dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte os igen.

God dag.

Venlig hilsen

Karina

CONTRIBUTOR *

Hej 

Vi er udtaget til indberetning og vi er tilmeldt serviceydelse 55 - Autoindberetning fraværsstatistik DS pr. 01.01.19. 

Jeg kan se på Virk.dk, at der ikke er indberettet inden fristens udløb 26. februar 2020.

Er der noget jeg mangler at gøre, siden det ikke er sket?

Med venlig hilsen

Annette (Kundenr. 465)

Hej Annette

Jeg kan se at der er 24-02-2020 kl. 3:30 er indberettet fraværsstatistik (job nr. 56658) til Danmarks statistik.

Hvis der på Virk står at I ikke har indberettet er det måske fordi I skulle have indberettet til Dansk Arbejdsgiverforening i stedet?

Hvis det er indberetning til DA skal du tilmelde serviceydelse 56 i stedet for 55.

Jeg håber at dette var svar på din henvendelse ellers er du velkommen til at kontakte os igen.

God dag.

Venlig hilsen

Karina

CONTRIBUTOR *

Hej Karina

Tak for svaret.

Vi skal indberettet til Danmarks Statistik. Jeg har talt med dem, og de har modtaget statistikken og kunne ikke forklare, hvorfor der står på virk.dk, at tidsfristen er overskredet.

Venlig hilsen

Annette 

CONTRIBUTOR *

Hej 

Jeg var ikke opmærksom på at fravær havde sin egen tilmelding i service ydelse, og troede at det skete automatisk når man havde service ydelse 10 til meldt. Jeg har nu været inde og tilmelde serviceydelse 55 med dato 01012019. Vil den så komme afsted - bare for sent, eller kan jeg selv manuelt trække det ud og få det af sted til DS?

De bedste hilsner

Kathrine Nordentoft

Hej Kathrine

Nej, når du har tilmeldt serviceydelse 55 efter 24-02-2020 så bliver fraværsstatistikken for 2019 ikke automatisk sendt afsted.

Hvis du er outsourcing kunden vil jeg anbefale at du kontakter din lønkonsulent hos Visma og beder dem om at indberette fraværsstatistikken for jer.

Er du systemkunde kan du selv sende den ved at gå i Visma Løn, Lønadministration, Overførsel, Fraværsstatistik, her skal du så vælge om statistikken skal til DA eller DS eller FA og hvilket år du ønsker at indberette for. Herefter sendes fraværsstatistikken afsted.

Jeg håber at dette besvarede dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte os igen.

God dag.

Venlig hilsen

Karina