Mine produkter
Hjælp

Få styr på lovgivningen inden for dit arbejdsområde

af Viktoria M (Opdateret ‎03-08-2022 15:09 af CharlotteS VISMA )

Lige nu har du muligheden for at deltage på tre spændende HR-jurakurser, der afholdes i samarbejde med advokaterne Mette Klingsten og Mads Bernstorn fra MK Law. Du kan deltage både online og fysisk og blive klogere på følgende emner: Den nye Barselslov, Funktionærrettigheder og -pligter eller Medarbejderes Retsstilling ved Virksomhedsoverdragelse

 

De tre kurser er til alle, der arbejder med personalejura, så læs mere nedenfor, og tilmeld dig og dine kollegaer.

 

Den nye Barselslov

På dette kursus får du fagligt indblik i de nye barselsregler og en gennemgang af de emner herunder, der rejser flest spørgsmål. Samtidig får du kendskab til rettighedsændringer som fx øremærket barsel. 

På kurset gennemgås blandt andet:

  • Orlovsperioderne
  • Betaling under fravær (fra arbejdsgiver og det offentlige)
  • Varsling
  • Regnbuefamilier og soloforældre

ViktoriaM_0-1659524512643.png

 

Funktionærrettigheder og -pligter

Hvad er forskellen på rettigheder som direktør/ejer, funktionær og timelønnet? Hvordan håndterer jeg sygdom, ferie og fratrædelser juridisk korrekt? - hvordan håndteres det i Visma Løn, og hvornår bliver det et problem, hvis jeg har taget fejl?

 

På dette kursus får du svar på alle ovenstående spørgsmål samt gennemgået relevant lovgivning og nye, aktuelle afgørelser på funktionærområdet.

 

ViktoriaM_1-1659524512669.png

 

Medarbejderes Retsstilling ved Virksomhedsoverdragelse

På dette kursus får du fagligt indblik i de gældende regler og rettigheder sikret i virksomhedsoverdragelsesloven.

På kurset gennemgås blandt andet:

  • Lovens anvendelsesområde blandt andet i forbindelse med outsourcing og hjemtagelse af arbejdsopgaver
  • Medarbejderens rettigheder ved virksomhedsoverdragelse
  • Opsigelse af medarbejdere i forbindelse med virksomhedsoverdragelse
  • Udvalgte praktiske spørgsmål i forbindelse med virksomhedsoverdragelse

ViktoriaM_2-1659524512654.png

 

Hvad får jeg ud af et kursus med MK Law?

Deltager du i vores kurser med MK Law, får du mere end blot det juridiske aspekt med i købet. Mette Klingsten og Mads Bernstorn har en masse erfaring med retspraksis og retsafgørelser direkte fra retssalene. Retsafgørelser er ofte dem, der sætter standarden for, hvordan lovtekster skal fortolkes til brug i praksis, og det vil Mette og Mads også gennemgå på kurserne. 

 

Desuden stod Mette Klingsten for de juridiske indlæg på vores Årsmøder i 2021 og med stor succes ifølge deltagerne. De nævnte blandt andet:

  • “Hun er en god fortæller og forstår at gøre tingene levende.”
  • “Dejligt med nyt udefra via ekstern advokat.”
  • “Mette er meget inspirerende og taler et sprog, som ikke-jurakyndige forstår.”



Har du spørgsmål til kurserne, eller vores samarbejde med MK Law, er du velkommen til at kontakte kursusadministrationen på: kursus.enterprise@visma.com