Mine produkter
Hjælp

Vigtig information vedr. validéring af konti

af Adam Brandgaard

Hej!
Jeg skriver en servicemeddelse om en fejl som vi har opdaget og rettet. 
Hvis du opdager, at antallet af linjer fra en indgående betaling i kontoudtoget (ScreenID GL404000) ikke stemmer overens med antallet af linjer fra det samme batchnumre i kladde transaktioner (ScreenID GL301000), kan du blive ramt af en fejl, vi netop har opdaget og rettet. 

 

Fejlen er rettet og vil ikke forekomme ved nye transaktioner, dog har den været der ved gamle transaktioner. 

De berørte bundter burde gerne være rettet, så de hverken burde behøves at opdateres eller frigives.
Nedenfor følger dog en procedure for opdatering og bogføring af bundterne, hvis der skulle være problemer fortsat for en med de gamle poster. 

 

Hvordan ved jeg, om jeg er berørt af denne fejl?

Du er ramt af fejlen, hvis du har uopdaterede batches i perioden 6. til 10. december. Alle berørte virksomheder vil også blive kontaktet enten af ​​Visma eller af deres partner. 

 

  1. Gå til Menu -> Finans ->  Vis hele menuen ->  Bogfør transaktioner

 (ScreenID GL502000).

  1. Vælg de berørte batchnumre, og klik på  Opdater.

 

adambrandgaard_0-1673615767259.png

 

 

!!OPMÆRKSOM!! De næste trin skal udføres på et tidspunkt, hvor ingen andre bruger systemet, eller hvor ingen automatiseringsplan kører. Vi anbefaler derfor at vælge et tidspunkt, for eksempel om natten, for at udføre de næste trin.

 

  1. Gå til  Menu -> Ledger -> Vis hele menuen -> Validér kontohistorik  (ScreenID GL509900)
  2. Vælg finans og vælg perioden 12-2022.  Klik på Validér.

 

adambrandgaard_1-1673615767286.png

 

 

  1. Gå til  Menu -> Bank -> Vis hele menuen ->Validér saldi

 (ScreenID CA503000)

  1. Marker de berørte betalingskonti, og klik på  Validér.

 

adambrandgaard_2-1673615767224.png

 

 

Tip:  For at undgå manuelt at skulle igangsætte regenereringen af ​​finansbalancen, kan der opsættes separate automatiseringsplaner, der kører dette. Klik her  for proceduren for opsætning af en sådan automatiseringsplan, denne er dog på Norsk.