Mine produkter
Hjælp

Fra Bluegarden til Visma Enterprise

af B_V_ (Opdateret ‎01-10-2019 13:02 af Helle Valso VISMA )

Sikke tiden flyver afsted, når man har det sjovt – og når man har forrygende travlt (og det har vi haft)… Derfor vil jeg rigtig gerne dele en lille statusopdatering med jer alle, da der jo er sket en hel del hos os efter Bluegarden blev en del af Visma-koncernen i efteråret 2017.

 

Et tilbageblik på Q4 2017
– en hurtig omstilling til nye ejere og produkter

Da Konkurrencestyrelsen i efteråret godkendte Vismas overtagelse af Bluegarden tog tingene hurtigt fart!
Medium-/Large-forretningen - som jeg var forretningsdirektør for - blev til Visma Enterprise Danmark, og en stor del af den gamle ledelse stoppede, da vores nye organisationsstruktur blev sat. (I den forbindelse tog jeg ydmygt imod tilbuddet om at blive adm. direktør for Visma Bluegarden A/S, som vores aktieselskab hedder fremadrettet) – men min udnævnelse fjerner ikke fokus fra mit ”gamle virke”; kunderne er stadig min førsteprioritet!

 

Hvis jeg lige skal sætte et par sidste ord på Vismas overtagelse af Bluegarden-forretningen, så sker der jo altid en omstilling, når en ny ”ejer” kommer ombord. Derfor var jeg også glad for, at jeg på vores årsmøder i oktober og november fik mulighed for at fortælle, hvad I kunne forvente for 2018. Herunder lanceringen af vores nye kundeunivers Visma Community, der erstattede den gamle kundeportal MitBluegarden; de nye produkter, der udvidede vores HRM-ydelser Visma.net Expense (rejseafregningsløsningen, der er integreret til Visma Løn) og Visma EasyCruit (eRekrutteringsløsningen der forenkler og effektiviserer rekrutteringsprocessen).

 

Jeg er godt klar over, at en omstilling af denne kaliber måske på kundesiden har føltes stor og til tider uoverskuelig! Faktum er dog, at vi faktisk er kommet i mål med transformationen langt hurtigere og smidigere end forventet – og at hverdagen (måske med undtagelse af det nye Visma Community) ikke har været synderligt forandret fra det I kendte!

 

Og så jeg er glad for at kunne konstatere, at størstedelen af jer allerede er ombord – og i vid udstrækning – anvender vores nye Community, og holder jer løbende orienteret om bl.a. den Nye Ferielov og alle de andre nyheder, vi publicerer.

Hvad er der så fokus på i 2018?
Spørgsmålet er måske lidt sent at stille her godt inde i året, men vores roadmap er fyldt med spændende muligheder og nyudviklinger!

 

I januar skiftede vi endegyldigt navn til Visma Enterprise og lancerede desuden vores første app til Visma HR (tidl. Orkidé), hvor en stor del af vores eksisterende Visma HR-kunder allerede er kommet ombord.

 

Samtidig bekendtgjorde SKAT i januar, at efterreguleringer skulle ske i den periode, som reguleringen vedrørte, og altså ikke blot laves som en traditionel efterregulering senere på året. Et krav, som vores udviklingsteam fik søsat på rekordtid i marts. Der var et par børnesygdomme forbundet med udviklingen, hvorfor enkelte kunder bl.a. oplevede lønsedler med alle mellemregningerne på, hvilket skabte lidt unødigt røre. Men at vi som det eneste lønhus på markedet fik styr på denne opgave så hurtigt, er jeg vanvittig stolt af!

 

Det var også i januar, at I modtog besked fra os, om at vi fra maj måned har lavet en ny sikkerhedspakke, hvor vi implementerer en række sikkerhedstiltag. Tiltagene imødekommer de øgede krav til kontrol og dokumentation for håndtering af data i virksomheder; ISO27001-sikkerhedscertificering, validering af personfølsomme oplysninger med vores nye CPR-nummeropslag og reduceret udveksling af personfølsomme oplysninger med NemKontobaserede lønudbetalinger.

 

I marts fortsatte vores GDPR-fokus, hvor vi udsendte de første versioner af de nye databehandleraftaler til jer. Vi anvender løsningen Visma Addo, hvor I direkte på skærmen kan signere og returnere de nye aftaletillæg – og de sidste aftaler sender vi afsted i uge 16. Vi modtager også fortsat ønsker om vores revisionserklæringer, da mange er ved at færdiggøre deres årsafslutninger (har du brug for en Revisionserklæring, kan du bestille den her)

 

Derudover lancerede vi i marts en ny feature i Visma Community; ”Idébank”.
Idébank er din mulighed for at lade os høre om dine idéer eller ønsker til ny eller forbedret funktionalitet. Alt det kræver for at oprette en idé i idébanken er, at du er logget på Visma Community. Jeg opfordrer jer af hjertet til at byde ind med idéer, da I kan være på forkant med behov, som vi endnu ikke har identificeret!

 

Jeg glæder mig også over, at vores kommende kundeseminarer i Herning og Ballerup d. 3. & 4. maj igen er næsten fuldt bookede (kun Herning har få ledige pladser). Her giver vi jer de sidste opdateringer på Tips & Tricks i løn- og HR-systemerne, introducerer jer til Visma EasyCruit og Visma.net Expense.

 

På gensyn!

 

Venlig hilsen

Monika Juul Olsen

Adm. direktør Visma Enterprise

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.