Mina produkter
Hjälp

Webinar GDPR - Anmäl dig idag!

av Karin Grawsiö

Som vi skrivit om tidigare så träder ju GDPR i kraft 25/5 år.

För er som kund är det därför viktigt att veta vilket systemstöd ni har, och hur Visma Controls produktlinje kan hjälpa er att tillmötesgå nya regelverket.

För sammanfatta vår funktionalitet och rekommendationer gällande GDPR så har vi tagit fram ett dokument, GDPR Guidelines, för ändamålet som vi hoppas ska vara till bra hjälp i erat arbete.

 

Vi kommer också nu under mars och april att anordna tre GDPR webinar, med utgångspunkt i dokumentet, men även prata om Vismas arbete med GDPR.

 

GDPR.PNG

 

Utöver detta kommer även ett tjänstepaket att erbjudas, sk “GDPR paketet” där ni som kund kan beställa att rensa i er databas med anledning av GDPR.

Detta innefattar bla rensning av gamla år, anonymisering av data samt genomgång av behörigheter och register.

Ni som kund ansvarar helt för vilket data som ska innefattas i detta GDPR paket och tillika rensning.

Paketets innehåll mera i detalj kommer presenteras på webinaret.

 

Presentatörer i webbinaret är:

  • Produktchefer - Visma Control Product Line
  • Lars Ottersen - Data Protection Officer på Visma Group
  • Daniel Zagar - Systemarkitekt Visma Control Procuct Line

 

Anmäl er till webinaret här.

15 Kommentarer
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej, Jag skulle gärna vilja delta, men kan inte något av datumen. Kan man få inspelning i efterhand?

av Karin Grawsiö

Hej Katarina!

Ja detta med GDPR är ju väldigt viktigt, och berör oss alla, så jag ska därför se över möjligheten att få det sista webinaret 18/4 inspelat, och återkommer.

Mvh/Karin

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej .

 

Jag kan tyvärr inte heller vara med den 18/4 så skulle också gärna vilja ha inspelningen efteråt om det är möjligt.

LukasWladyko
CONTRIBUTOR **
av LukasWladyko

Jag har deltagit på ett tidigare webinar men tar gärna del av inspelningen ändå.

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej

Kostar det något att delta?

Mvh

Inga

av Charlotte Mårtensson

Hej !

 

Nej det kostar inget att delta i GPPR seminariet. Länk skickas ut dagen innan för att ansluta.

 

Hälsningar

Charlotte Mårtensson 

 

av Karin Grawsiö

Hej

Vi planerar att spela in det sista webinariet och sedan lägga upp det, tillsammans med våra presentationer, på Communityt.

 

Mvh/Karin

Sofia Johnfors
CONTRIBUTOR **
av Sofia Johnfors (Uppdaterad ‎13-04-2018 11:14 av Sofia Johnfors )

Hej!
Vi är några som har anmält oss till Webbinaret men ännu inte fått någon länk eller bekräftelse mer än från Google Formulär... Men det ska inte komma något förrän dagen innan enligt inlägg ovan, ville bara checka så allt är som det ska?
Vänliga hälsningar

/ Sofia

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej

Jag ser nu att jag inte kan vara med den 18/4 och är också intresserad av en inspelning.

Mvh

Inga Hedsström-Roghem

av Charlotte Mårtensson

Hej!

Länk till seminariet skickas ut dagen innan. 

Ni som har anmält er kommer att få en länk dagen innan senast kl 17.00.  Länk skickas alltid ut nära i anslutning till seminariet då det kommer nya deltagare löpande.  Inspelning kommer att ske. Mer detaljer kommer efter sista seminariet.

Hälsningar

Charlotte Mårtensson 

 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Jag kommer heller inte kunna deltaga den 18 april och skulle också gärna kika på det inspelat.

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Oxå intresserad av en inspelad version - kommer avisering om när det läggs ut?

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej,

Hur går det med ev få se sista webinaret?

 

Hälsningar

Carina Carlsson

 

 

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej! Jag är också intresserad av när det kommer en länk med inspelningen. Många hälsningar

Carolina

av Charlotte Mårtensson

Hej allihopa!

 

Videon publicerades igår. ligger under nyheter.   Se länk  https://community.visma.com/t5/Nyheter-for-Visma-Control/Inspelning-av-GDPR-webinar/ba-p/145452

 

Hälsningar

Charlotte 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här