Avendo Økonomi 40/60
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Avendo Fakturering/Økonomi opphører 1 januar 2018

(updated by Emilie Røed VISMA ‎12-01-2018 08:15 )
Visma Mamut AS

Viktig informasjon til deg som bruker Avendo Fakturering og Økonomi 40/60.

Avendo Fakturering/Økonomi avvikles

Vi har denne uken sendt ut epost til brukere på Avendo Fakturering og Økonomi med viktig informasjon om at Avendo avvikles 1 januar 2018. Bakgrunnen for denne beslutningen er at vi de siste årene har hatt en betydelig økt etterspørsel etter nettbaserte løsninger for fakturering og regnskap. Vi har derfor valgt å øke satsingen på våre mer fremtidsrettede nettbaserte faktura- og regnskapssystemer. Mange Avendo- brukere har allerede byttet til ny løsning og tiden er inne for at Avendo Fakturering og Økonomi gir stafettpinnen videre.

NB! Det er viktig for oss å påpeke at denne beslutningen kun gjelder Avendo Fakturering og Økonomi 40/60. Avendo Lønn og Avendo Time vil supporteres og utvikles videre.

Overgang til nettbasert løsning

Vi kan tilby overgang til Visma eAccounting eller Tripletex. Du får tilgang til din nye løsning allerede nå. For at du skal få en smidig overgang og bytte når det passer deg best, vil du i overgangsperioden 2017 ha tilgang til begge systemer. 2017 vil være siste året du kan benytte Avendo Fakturering/Økonomi, da dette er siste året systemet oppdateres. Du vil likevel ha tilgang til Avendo ut i 2018 slik at du får fullført årsavslutning for 2017. Etter dette vil systemet kun fungere som et historisk oppslagsverk. Kontakt oss gjerne om du har spørsmål til din nye løsning. 

For deg som bruker Avendo Økonomi anbefaler vi å gjennomføre overgangen i forbindelse med årsskiftet 2017, så du kan sette deg inn i nye regler i ny løsning.

Spørsmål & svar

Når må jeg bytte?

• Innen 31.12.17. Du vil få tilgang til din nye løsning allerede nå slik at du kan bytte når det passer deg best.

Vil Avendo støtte de nye reglene for innrapportering av moms fra 2017?

• Ja, siste versjon av Avendo lanseres i desember.

Hva skjer med Avendo- programmet mitt etter 2017?

• Du vil fortsatt ha tilgang til all regnskapsdata/historikk i Avendo, men 2017 er siste året du kan benytte programmet. Etter 31.3.2018 vil du kun ha lesetilgang til systemet.

Hvor lenge har jeg Support? 

• Fra 1 januar 2018 er det kun skriftlig Support per epost. Supporten avvikles i sin helhet 31.8.18. 

Hvilke data får jeg overført til ny løsning?

• Registre av artikler, kunder og/eller leverandører. Du vil kunne benytte ditt gamle system som et oppslagsverk for historikk.

Hvilke løsninger kan jeg bytte til? 

Vi tilbyr overgang til Visma eAccounting, Tripletex og Visma.Net Financials. Ta kontakt med oss om du ønsker mer info om hvilken løsning som kan passe deg best. 

Kontakt Visma eAccounting på epost eller tlf 21 49 62 01

Kontakt Tripletex på epost eller tlf 22 83 60 00 21 

Vi ser frem til å ta deg med videre på reisen opp i “skyen”!