Mine områder
Hjelp

Nye rutiner ved utleggstrekk i skattekrav

av Anonymous (Oppdatert ‎08-06-2021 13:42 av Monica Bremtun-Olaussen - VISMA )

Vi gjør oppmerksom på at dette er en eldre artikkel.

 

Én oppgjørsliste for utleggstrekk

Utleggstrekk benyttes hvor skatte- eller avgiftskrav ikke er betalet til rett tid, og skatteoppkrever eller skattekontoret pålegger arbeidsgiveren å foreta trekk i den ansattes lønnsutbetaling. Fra 1. november overføres skatteoppkrevingen fra kommunene til Skatteetaten. Dagens løsning med en oppgjørsliste til hver enkelt kommunale skatteoppkrever erstattes derfor med én felles rapportering for alle utleggstrekk på skattekrav fra 5. termin 2020.

 

Det vil bli sendt ut en preutfyllt oppgjørsliste for 5. og 6. termin. Listen for 5. termin vil bli sendt ut noen dager senere enn vanlig, dvs 3. eller 4. november. Innbetaling foretas samlet til ny skatteoppkrevers konto. Nytt bankkontonummer for innbetaling vil stå på oppgjørslisten dere får tilsendt for 5.termin.

 

Arbeidsgiver skal kun sende én oppgjørsliste for hver termin til:
Skatteetaten – skatteoppkrever,
postboks 9200 Grønland,
0134 Oslo.

 

Oppgjørslisten kan kun sendes inn på papir for disse to terminene.

 

A-meldingen fra 2021

Fra og med rapporteringen for 1. termin 2021 skal utleggstrekk for skattekrav rapporteres månedlig i a-meldingen. Betalingsfristene blir som i dag delt på seks terminer med frist den 15. i måneden etter terminslutt. Det vil ikke lenger bli sendt ut preutfylte oppgjørslister.

 

Dette er ett av flere viktige temaer på Lønnsforum høst -  se agenda og meld deg på her😊

1 Kommentar
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

EG har trekt utleggstrekk i november, kvifor kjem dette på terminlista for 5. termin

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"