Mine områder
Hjelp

Min Barnehage app i pilot

av Camilla Wiik

Min barnehage ansatt er nå i pilot. Så langt er det svært gode tilbakemeldinger på både innhold, funksjonalitet og design. Appen oppleves som enkel å ta i bruk, og krever liten grad av opplæring. 

Om kort tid vil Min Barnehage for ansatte være tilgjengelig også for øvrige kunder som har kontrakt på Min barnehage. Temahefte og opplæringsvideo for appen ligger allerede tilgjengelig under spørsmålstegnet i Visma Flyt Barnehage administrasjonsløsning. 

Tilgjengelig funksjonalitet i appen per oktober 2019 er:

• Oversikt over barn totalt i barnehagen og avdelingsvis:
    • Tilstede i barnehagen
    • Barn man venter på
    • Barn som er hentet
    • Barn med registrert fravær
    • Barn registrert med allergi og/eller matreservasjoner
  • Inn- og utsjekk av barn
  • Registrering av fravær; periode, type fravær og fraværshistorikk.
  • Kontaktinformasjon til foresatte
  • Kontaktinformasjon til andre kontaktpersoner

Min Barnehage er fullintegrert med Visma Flyt Barnehage, slik at hendelser i appen speiles umiddelbart for de som har tilgang til å se den gitte informasjonen på begge flater. Fra oktober av kan styrer registrere og ha full oversikt over fravær, samt barnets helseopplysninger i webgrensesnittet under barn/detaljer og fanene ‘fravær’ og ‘helse’.

Tidlig vår  2020 vil vi lansere “Min Barnehage” for foresatte. Denne appen vil inneholde funksjoner som meldinger til og fra barnehagen samt registrering av fravær. Begge appene vil deretter videreutvikles løpende med funksjoner som dagbok, kalender, planer, rapporter mm.

Demovideo finner du her

Har du ikke avtale på Min Barnehage? Fyll ut kontaktskjema på vår nettside https://www.visma.no/oppvekst/kontakt-salg/ og du vil høre fra vårt salgstema snarest.