Mine områder
Hjelp

Min Barnehage -som verktøy i pedagogisk vurdering og dokumentasjon

av brita_bollum

Vi er glade for å lansere et helt nytt kurs!!

Min Barnehage kan være et viktig verktøy i barnehagens pedagogisk arbeid! Selv om mange er kjent med Min Barnehage, ser vi ofte et uutnyttet potensial, spesielt innen hovedfunksjonene kalender og dagbok.

Kalenderen i Min Barnehage har muligheter som strekker seg langt utover enkel registrering av aktiviteter. Den kan være et nyttig planleggingsverktøy ved å integrere mål og fagområder, og gi verdi med et helhetlig overblikk over barnehagens pedagogiske praksis. I vårt kurs vil vi vise hvordan kalenderen kan nyttes i planlegging og dokumentasjon, og med det synliggjøre en tydelig pedagogisk struktur.

Dagboken benyttes av mange, hovedsakelig til å dele hverdagshendelser med foreldre. Men dagboken kan også være et viktig verktøy i vurdering- og dokumentasjonsarbeidet deres. Ved å dokumentere læringsprosesser, observasjoner og faglig utvikling, vil dagboken, i ennå større grad, kunne bistå i refleksjon og pedagogiske vurderinger. 

Hvorfor melde deg på til dette kurset?

• Du får inspirasjon til hvordan Min Barnehage kan støtte i planlegging, observasjon, dokumentasjon og vurdering, og med det en strukturert pedagogisk praksis.
  • Du får konkrete tips til hvordan du i kalender og dagbok kan synliggjøre mål og arbeidsmetoder
  • Vi viser deg hvordan rammeplanens fagområder kan integreres i kalender og dagbok, og med det synliggjøres i deres daglige pedagogiske praksis.
  • Du blir kjent med hvordan dagbok kan benyttes som verktøy for refleksjon, observasjon og dialog, i hverdagshendelser sammen med barna.
  • Vi viser hvordan kalender kan gi ansatte og foresatte enkel tilgang til fagartikler og annen nyttig informasjon knyttet til aktiviteter.
  • Du får innsikt i hvordan kalender og dagbok kan gi styrer god oversikt over barnehagens samlede pedagogiske praksis.
  • Du bevisstgjøres på hvordan Min Barnehage kan nyttes som verktøy for utvikling og kontinuerlig forbedret pedagogisk praksis.

Kurset er digitalt, og avholdes Tirsdag 6.mai kl. 13.00-14.30.

Meld deg på nå!