for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Vi vil ønske alle våre kunder en riktig God Jul og et Godt Nyttår.
Timeplan-nissen har kommet med noen gaver til jul.
Utskrifter fra timeplan
Vi lanserer nå mange forbedringer og utvidelser i visning og utskrift av timeplan.
Der finnes flere valg for visning og utskrift, og man kan velge;
Brukerveiledning med eksempler finner dere som temahefte under ? i løsningen. Ellers er det bare å prøve seg fram for å se hva som passer for ditt behov.
Vi vil også senere videreutvikle visning og utskrifter for ukeplan og Min Side basert på samme type prinsipper/løsning som for timeplanleggeren.
Vikarhåndtering
Ansatte, som har meldt interesse for ledig time, kan nå også avmelde interesse fra Min Side.
Et nytt skjermbilde med timen åpner seg, og nederst i skjermbilde kan ansatt trykke
Meldt interesse vil da også forsvinne fra ukeplan/innboks til leder
Ansatte som har meldt tilgjengelighet i kalender fra Min side vil nå også vises med tilgjengelighet (smile/surefjes) i ukeplan selv om de ikke har timer i ukeplan for aktuell visning. I ukeplan må “Vis status fra personlig kalender” være haket av for at det skal vises.
Valg av ressurs i timeplan:
Når man velger ressurs (gruppe, ansatt, rom), vil man noen ganger velge kun èn og andre ganger flere.
Merker man navn/linje på eksempelvis gruppe, lukkes bildet automatisk etter utført merking.
Klikker man i avhakingsboks framfor eksempelvis ansatt, “forventer” den at man skal velge flere, og man må klikke utenfor bildet for at det skal lukkes.
Dette er ikke gjennomført over alt ennå, men er en standard vi vil bruke når vi fortløpende fornyer skjermbilder.
Dette kommer i 1. kvartal av 2023
Timeliste
Vi har nå til test hos et par kunder kontroll/varsling om at årsramme kreves på gitte timeføringer/konteringstyper. Når det blir tilgjengeliggjort for alle, vil det komme mer informasjon her på Community.
Forbedringer og utvidelser i timeplanleggeren
Nå og framover jobber vi med forbedringer basert på tilbakemelding og erfaringer. Mest fokus har vi på forbedringer og utvidelser av timefordeling og timeplanutkast, samt programmering og testing av vår autolegger/optimerer. Timefordeling/timeplanutkast forenkler og effektiviserer timeplanlegging, og kan brukes til manuell timeplanlegging alene, og/eller som input til autolegger/optimerer. Vi vil komme tilbake med mer informasjon om hva som kan forventes av endringer rundt dette.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.