for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Vi har nå tilgjengeliggjort ny funksjonalitet for planleggingsdager og oversikt over ansatte i timeplan. Dere som har vært på fagdager, har allerede fått dette satt på og presentert.
Planleggingsdager:
For skoleåret 2025-2026 kan man nå registrere planleggingsdager/timer på ansatte. Planleggingsdager finnes som egen fane under Timeplanlegger-grunndata-skoleår-skolerute. (merk at dette kun er synlig for kommende skoleår) .
Tidligere standardinnstilling på skolenivå og overstyring/endring av timer for ansatte skal ikke lenger benyttes. I stedet kan man registrere planleggingsdager og kunne endre på dager og timer for de enkelte ansatte. Planleggingstimene vil summeres, og det er denne verdien sammen med detaljer om dagene som kommer med i arbeidsplan til lærer.
Standardlengde på planleggingsdag er satt til 08.00-15.30, men dette kan eventuelt endres når dag registreres.
Man kan også registrere planleggingsdager for assistenter. Alle ansatte vil få vist planleggingsdag i kalender på Min side.
Oversikt ansatte i timeplan:
Ansatte i timeplan finnes nå som egen kolonne under Timeplaner.
Vil man se arbeidsplan til lærer, så kommer denne opp som en visning til høyre i skjermbildet, og man kan lettere bevege seg mellom ulike ansatte og planer. I oversikten kan man også bytte ansatte i timeplanen. Merk at ved ny timeplan henter planen opp ansatte som på opprettelsestidspunktet har aktiv stillingsprosent. Ansatte kan legges til og slettes fra plan.
Første og siste skoledag er nå forhåndsutfylt ved opprettelse av ny timeplan, noe som selvsagt kan endres.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.