avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Coronavirus - nyttig informasjon og ofte stilte spørsmål

(updated by Elin Hammerud VISMA ‎17-04-2020 16:15 )

Hei kjære kunde!

Vi i Huldt & Lillevik support ønsker å informere deg om at vi er tilgjengelige og vil hjelpe deg med alle spørsmål knyttet til den situasjonen vi nå står i alle sammen. 

Gjennom media har vi alle de siste dagene fått med oss alle forslag til lovendringer etc.

Noen medier uttrykker seg på en måte som gjør at vi kan tro at endringene allerede har trådt i kraft.

Det er mye som tyder på at de fleste forslagene blir vedtatt, men etter at lovene / forskriftene er vedtatt skal de tolkes og vurderes opp mot alle mulige forskjellige tilfeller som berøres. Vi jobber for fullt for å kunne gi våre kunder riktig informasjon basert på de lovendringene som vil komme fortløpende, og vil publisere artikler vedr. dette så fort vi kan. Vi kommer derimot ikke til å publisere artikler basert på spekulasjoner. 

Vi vet at noen av vedtakene er formellt vedtatt, men det er fortsatt noe usikkerhet rundt hvordan vedtakene skal håndteres. Vi kommer tilbake til disse så fort vi har mer informasjon 

Du treffer oss som vanlig på telefon 09101 og du kan nå oss på e-post: support.hl@visma.com Våre åpningstider er fra kl 09.00 - 16.00 fra mandag til fredag. 

Om du trenger hjelp med pålogging eller driftsfeil utenfor normal åpningstid kan du ringe vår vakttelefon på 21 89 63 98.   Mer info om vakttelefon her

Vi har ett brukertips tilsvarende denne nyhetsartikkelen som vi jevnlig oppdaterer med linker til aktuelle artikler og ofte stilte spørsmål, gå inn her for å lese mer. 

Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller mail dersom du har noen spørsmål - vi er her for å hjelpe deg!

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg har registrert de permitterte i Fravær og sendt inn via A-melding på kun arbeidsforhold på bare de som er permitterte.

På tilbakemeldingen fra Alt-Inn kom forretningsregel 108, opplysninger om arbeidsforhold mangler. Dvs. på alle ansatte utenom de permitterte. Alvorlighetsgrad er øyeblikkelig. Må jeg foreta meg noe her?

Hei @Marit Tovseth 😊

Dersom du har sendt inn arbeidsforhold kun på de personene som er permitterte, vil du naturlig nok få 108-feil på resterende, inntil du også sender inn arbeidsforhold på disse. Jeg antar du har sendt arbeidsforhold for mars måned, og ikke send opprinnelig A-meling for selve lønnskjøringen enda. Når du sender inn den opprinnelige A-meldingen din, vil du også sende med arbeidforhold på alle personer - da vil 108-feilmeldingene bli borte. 😊

CONTRIBUTOR *

20 dager med full lønn inntil 6G - er det 20 arbeidsdager eller 20 kalenderdager? Står ingen steder heilt klart kva som er rett definisjon.

CONTRIBUTOR *

Nokon som kjenner til korleis forskuttering av dagpenger til ansatte i praksis skal gjennomføres? Tenker da på beregning av skatt osv uten at dette danne eit feriepengegrunnlag i H&L

CHAMPION *

Permitterte skal ha dagpenger for hver dag de normal skulle vært på jobb, altså arbeidsdager: https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/permittering/.

Det beste er vel å opprette ny lønnsart som f eks heter forskuttering dagpenger, og fjerne hake for feriepeneger.