Mine områder
Hjelp

Hold deg oppdatert på lover og regler innen lønn og personal

av Anonymous (Oppdatert ‎26-08-2019 08:56 av FrederikS VISMA )

 
Hei
 
Sommeren er over og jeg er godt i gang med å forberede årets viktigste kurs: Lønnsoppdatering 2019.
I løpet av oktober, november og desember skal jeg besøke en by nær deg, totalt 15 byer fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

Noen av nyhetene jeg skal ta for meg i år er endringer i blant annet egenmelding, sykepengegrunnlag, foreldrepermisjon og naturalytelser. Jeg skal også gå gjennom endringer som er gjort i forhold til satser, lønn og A-melding.
  
Innenfor lovverk lønn og personal skjer det hvert år mange endringer som det er viktig å få med seg, både i forhold til lønnssystemet du benytter, og i innrapporteringen til myndighetene. 
I kurset Lønnsoppdatering 2019 vil jeg gi dere fyldig informasjon om både nyheter, endringer, års-avslutning og avstemming, slik at dere kan være sikre på at alle ansatte får en korrekt skattemelding for 2019.

Dette er vårt mest populære kurs og plassene fylles raskt opp. 
Dersom du vil holde deg oppdatert, anbefaler jeg at du melder deg på så snart som mulig. 
 
3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Jørn.

Er akkurat kommet hjem fra Bodø etter kurs dag 1 - lønn.

Vi snakket i dag om det at arbeidsgiver kan pålegge ansatte og ta firmabil med hjem, uten at de skal skattelegges for dette.

Altså med tanke på firmabil til rørlegger,håndverker osv.

Og hvis arbeidstaker ikke bruker firmabil privat, så skulle han heller ikke skattes av dette.

Men jeg glemte jo og spørre etter dokumentasjon på dette?

Hvor kan jeg finne dette?

Uansett hvor jeg googler og leter, så finner jeg ikke noe om dette.

Kan du hjelpe meg?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei

 

jeg skal fremskaffe dette når jeg er på kontoret igjen og sende deg,

 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei Jørn, og takk for svar.

Finner ingen plass at jeg kan trykke "godta", men det er helt ok for meg.

Mvh

Bente Olsen