Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Et regnskap på reisefot- Visma eAccounting

Emilie Røed
Møt Jon fra Allora som deler sine erfaringer med overgangen fra daTax til Visma eAccounting.

Fra daTax til Visma eAccounting

I 2012 gikk Jon og Allora over til skyløsningen Visma eAccounting. Da hadde han brukt daTax siden selskapet tok form i 2005. «Grunnen til at vi tok i bruk Visma eAccounting var den fleksibiliteten vi fikk. Jeg har tilgang til regnskapet når vi jobber fra utlandet og kan enkelt finne bilag, inngående og utgående faktura, uten å måtte ha tilgang til kontoret», sier styreleder og regskapsansvarlig i Allora, Jon Amundsen.

{Media}

Har regnskapet i lomma

I en hektisk hverdag med stadig mer reisevirksomhet har mobilen blitt et viktig arbeidsverktøy for Amundsen. «Det er veldig praktisk at jeg kan benytte mobiltelefon eller iPad som arbeidsverktøy, jeg kan se anmerkninger og kommentarer på kunder og leverandører. I tillegg benytter jeg appen Visma Mobil Skanner for å fotografere kvitteringer og laste disse direkte inn i Visma eAccounting.».

Amundsen bruker Visma eAccounting hele døgnet. På dagtid, på ettermiddager, kvelder og i helger. Med mange reisedøgn ble det nødvendig med tilgang til regnskapet til enhver tid. «Når vi er mye på reise ble det tungvint å ha regnskapet liggende hjemme på kontoret. Da mistet vi kontrollen på det som foregikk regnskapsmessig i firmaet. Visma eAccounting er nå et verktøy jeg ikke kan klare meg uten».

Løsningen er spesialtilpasset mindre virksomheter, og derfor godt tilrettelagt for en effektiv drift for enkeltpersonsforetak, gründere eller mindre aksjeselskap som ønsker å bruke minst mulig tid på økonomi og administrasjon. «For meg som ikke har regnskapsteknisk bakgrunn, er Visma eAccounting veldig lett å bruke. Løsningen er praktisk og jeg sparer mye tid og frustrasjon fordi den er så enkel å forstå. Visma eAccounting inneholder alt jeg trenger for å drive en liten bedrift, avslutter Jon

• Enkelt å fakturere & føre regnskap

I Visma eAccounting lager du raskt en oversiktlig faktura du kan sende direkte på e-post eller skrive ut. Samtidig bokføres fakturaen automatisk. Det er enkelt og tar minimalt med tid. Programmet er utviklet spesielt for deg som verken er regnskapsfører eller dataekspert - men som vil bruke tiden på det du kan best.

• Nettbasert regnskapsprogram

Programmet er nettbasert – så glem sikkerhetskopiering og lagring av data. Alt du trenger er tilgang til internett og en PC, mobil eller nettbrett. Oppgraderinger i systemet går automatisk, så ingen manuelle nedlastninger kreves.