avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Siste versjon av daTax Privatøkonomi er nå lansert

(updated by MariusS VISMA ‎06-05-2019 12:33 )

Siste daTax Privatøkonomi versjon 19.0.4200 er nå lansert,

med skattemelding og RF-skjemaer for 2018.

Denne versjonen er ment for eksisterende kunder så de får gjort ferdig 2018 regnskapet sitt.

Den inneholder ingen oppdaterte satser og endringer for føring av 2019 regnskap.

Kunder kan laste ned og installere versjonen her:

http://www.datax.no/Install/Web/MDHS_NO_MC/setup.exe 

10 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Har dere ikke noe type regnskap program som privatpersoner kan bruke lenger? Jeg har vært en trofast kunde hos dere siden Datax vart oppstartet. Veldig trist dette vart skutt, uten dere har en ærstating.

VISMA

Hei!

Nei, beklager.
Vi har de siste årene opplevd en betydelig nedgang i etterspørsel etter løsninger for privatøkonomi.
Vi setter veldig stor pris på dere trofaste kunder gjennom årene og takker for deres støtte,
men markedet for dette er dessverre ikke stort nok lenger.

MVH

Marius Storm
Supportkonsulent
E-mail Support@mamut.com | Tlf: 815 55 470

CONTRIBUTOR *

Kan man fortsette å bruke Datax privatøkonomi selv om programmet ikke oppdateres? Vil det være tilgang til fortsatt lagring i sky?

VISMA
(updated by MariusS VISMA ‎09-01-2020 13:25 )

Hei!

Selv om videreutvikling og support av daTax Privatøkonomi opphørte i 2019, stenges ikke programmet ned.
Dette innebærer at du helt på eget ansvar fortsatt kan benytte løsningen.
Det er ikke støtte for henting/sending av skattemelding til Altinn, og vi vil ikke kunne bistå med hjelp siden programmet ikke støttes lenger.

daTax Privatøkonomi var lokal-installert, og det var ikke noe som ble lagret i skyen i det programmet.

MVH

Marius Storm
Supportkonsulent

CONTRIBUTOR *

Hei!

Det er jo trist at dere la ned programmet, men (ihvertfall) EN endring burde dere likevel gjøre, nemlig oppheve "sperring" på årstall for å kopiere data til nytt år. Det stopper på 2018. En unødvendig grense som burde fjernes nå som programmet "overlates" til gamle brukere "på egen risiko".

mvh

Erling

CONTRIBUTOR *

Veldig trist at Datax ikke støttes lengre . Der (var) ca 100 ganger bedre enn erstatteren, Visma eAccounting.

CONTRIBUTOR *

Har forsøkt for noen dager siden å kontakte deg, for problemet dr at jeg får ikke kopiert selvangivelse fra 2018 til 2019. 2019 finnes ikke i "gardinen" og når jeg skriver det manuelt, forsvinner det til 2018 når jeg trykker OK.

Aner at det skyldes at DATAX er stengt, men håper ikke det

CONTRIBUTOR *

Det er sikkert pga. at Datax er "stengt", men de kunne i det minste gitt anledning til å kopiere til nye år. Burde vært svært enkelt.

VISMA

Hei!

Årsaken til at man ikke får kopiert over til nye år, er at vi måtte lage nye versjoner for hvert år i daTax.

Dette måtte gjøres for å tilpasse evt endringer som ble gjort i skattemeldingen.

Derfor kan vi dessverre ikke bare fjerne en sperring for kopiering til nytt år, da det var mer komplisert arbeid bak hver versjon enn det.

Det vil ikke komme flere versjoner av daTax. 

De som utviklet det, jobber nå med helt andre prosjekter i Visma.

MVH

Marius Storm
Supportkonsulent

CONTRIBUTOR *

Hei og takk for svar! Det var jo som jeg ventet.

(Men: Burde kanskje lagt koden ut som "open source"!!).

Uansett: god påske!

mvh

Erling