Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Viktig info: daTax er avviklet

(updated by Emilie Røed VISMA ‎22-08-2019 12:47 )
Turi M Sorensen

daTax Faktura, Totaløkonomi og Forening erstattes av Visma eAccounting

daTax-løsningene for bedrifter og foreninger er erstattet av Visma eAccounting. Bakgrunnen for denne beslutningen er at vi de siste årene har hatt en betydelig økt etterspørsel etter enkle nettbaserte løsninger for fakturering og regnskap. Vi har derfor valgt å øke satsningen på Visma eAccounting som en mer fremtidsrettet løsning. Stafettpinnen er nå gitt videre til Visma eAccounting som den nettbaserte oppfølgeren. 

For daTax Privatøkonomi har vi dessverre ingen erstattende løsning å tilby fra Visma. Her må andre løsninger vurderes, men mye av informasjonen i daTax Privatøkonomi er tilgjengelig i nettbanken og vil være dekkende for mange. 

Merk deg at daTax ikke er oppdatert i henhold til nye lover og regler.  Du vil ikke få  oppdaterte skatteskjemaer eller sendt disse til Altinn. Vi har stoppet all videreutvikling og support av løsningene. Videre bruk foregår på eget ansvar. Vi anbefaler deg derfor å hente ut all relevant regnskapsdata i tilfelle noe skulle skje med programmet eller PC'en din. 

Overgang til Visma eAccounting

Vi hjelper deg selvfølgelig i gang med Visma eAccounting. Se vår hjelpeguide som beskriver overgangen. Ønsker du gratis hjelp med overføring av data, kan du avtale tid med våre konsulenter.

Om du ikke allerede har fått tilgang til Visma eAccounting, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss.

Hva er Visma eAccounting?

Visma eAccounting er et enkelt nettbasert faktura- og regnskapsprogram for mindre bedrifter og foreninger. Programmet kan brukes på alle enheter som PC, Mac, mobil og nettbrett. Oppgradering og sikkerhetskopiering utføres automatisk av oss. Med Visma eAccounting får du mange nye muligheter til å jobbe moderne og effektivt. Les mer om mulighetene i Visma eAccounting. 

Ofte stilte spørsmål

Hva er forskjellen på et nettbasert og lokalt installert program? 

• Et nettbasert program kjører i nettleseren din tilsvarende en nettbank og all data ligger hos leverandør i “skyen”. Lokalt installerte programmer ligger på din egen datamaskin der du installerte programmet, og du står selv for lagring av data. 

Vil daTax oppdateres med fremtidige skatteskjemaer?

• Nei, det vil ikke være noen nye oppdateringer. 

Hva skjer med daTax- programmet mitt? 

• Du vil fortsatt ha tilgang til all regnskapsdata/historikk i daTax, men 2017 (2019 for daTax Privatøkonomi) er siste året du kan benytte programmet. 

Hva hvis Visma eAccounting ikke passer mine behov? 

• Ta kontakt med oss så hjelper vi deg å finne en ny løsning. 

Hvilke data får jeg med meg videre?

• Registre av kunder, artikler og leverandører.

Hvor logger jeg inn i Visma eAccounting? 

• www.vismaonline.no -  dersom du aldri har vært innlogget klikker du “Glemt passord”.

Hva skjer om PC'en programmet mitt er installert på "kræsjer"? 

• All bruk av programmet foregår nå på eget ansvar, og vi får dessverre mest sannsynlig ikke hjulpet deg. Vi anbefaler deg å ta sikkerhetskopier hyppig og hente ut aktuell regnskapsdata. 

Kontakt oss gjerne på tlf 21 49 62 01 dersom du har spørsmål eller trenger tilgang til Visma eAccounting.  

1 Kommentar
CONTRIBUTOR *

Hei.

Har brukt daTax WinSkatt i mange år.

Dette programmet har passet meg utmerket fordi, som pensjonist, har jeg kun bruk for et "Selvangivelsesprogram".

Alle andre moduler trenger jeg ikke.

Hva er det da som passer?