Mine områder
Hjelp

Kurs: Økonomi for ikke-økonomer

av Kirsti Eriksen

Få økt regnskapsforståelse på 2-dagers kurset  «Økonomi for ikke-økonomer». Møt høgskolelektor Ingebrigt Aasbø, en inspirerende og engasjert foredragsholder som klarer å gjøre regnskapsfaget spennende og interessant. I tillegg har han evne til å forklare begreper så selv “ikke-tall-mennesker” vil forstå og huske sammenhengene.

 

Forstår du forskjellen på en utgift og en kostnad? Kan du forklare sammenstillingsprinsippet i regnskapsloven? Har du noen gang blitt spurt om å rapportere med EBITDA, uten egentlig å skjønne hva denne summen forteller?

 

Du er helt klart ikke alene om du ikke kan svare på spørsmålene over, det er mange av oss som til vanlig ikke har regnskap eller økonomi som hovedarbeidsoppgave, som må forholde seg til økonomers vokabular og som det forventes at vi skal forstå. Hvordan er nå dette med dekningsbidrag og hvordan kan du finne lønnsomheten i en ny ordre som kommer inn?

 

Hvem er du?

Kanskje du skal starte opp eget selskap, eller allerede er daglig leder, mellomleder, eller har fått nytt ansvar, eller er det en stund siden du avsluttet studiene på BI og trenger en oppfriskning. Du kan også være en regnskap-, eller lønnsmedarbeider som ønsker økt regnskapsforståelse, eller er du konsulent som jobber mot regnskapsbransjen?

 

Så hvis du ønsker å få bedre økonomiforståelse og i tillegg forstå hva de skriver om i Finansavisen og DN vil jeg anbefale en tur på kurset Økonomi for ikke-økonomer!

 

Første kursdato er 31. mai 2018 på Skøyen Oslo.

 

Se alle regnskapskurs fra Visma her!

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"