Mine områder
Hjelp

Nyheter i Visma Byrå (Januar - September 2017)

av Andre Hellesvik (Oppdatert ‎13-10-2017 08:53 av Andre Hellesvik VISMA )

Fullmakter og fullmaktsoversikt

Nå kan du arbeide med fullmakter i Visma Byrå. Fullmaktstyper blir lagt til og administrert under det nye menypunktet Innstillinger - Bransjestandard. For å legge til en fullmakt på en kunde, benytter du den nye fanen Bransjestandard - Fullmakter på kundesiden.17 07 Fullmakt.png

Gå til andre tjenester fra Visma Byrå

Du kan nå gå til de andre tjenestene som regnskapsbyrået benytter via den nye menyen oppe i venstre hjørne. Du kan også gå direkte til Mine tjenester, hvor du for eksempel kan administrere brukere og firmainnstillinger.

Ny meldingstype

Vi har lagt til meldinger for dokumenter med utgående gyldighetsperiode. Det er kun Dokumentansvarlig som vil motta disse meldingene.

Ny graf - Oppgaveoversikt

Grafen Oppgaveoversikt er nå tilgjengelig på Min startside. Dette gjør at du rask kan se oppgavestatus for alle kunder for en gitt oppgave.17 10 Visma Byrå Oppgaveoversikt.JPG

Meldinger fra Visma Økonomioversikt

Du vil nå motta meldinger hver gang en kommentar er lagt til i Visma Økonomioversikt.17 03 Meldinger fra Visma Økonomioversikt.png

Fjerne og legge til grafer

Du kan nå fjerne og legge til grafer på Min startside. Dette gjør at du kan konfigurere din startside til å vise informasjon som er mest relevant for deg.17 02 Fjerne og legge til grafer.png

Forbedringer

Fullmakt

Det er nå mulig å tilbakekalle fullmakter i listen Fullmakter på kunden. Det kan for eksemple være nyttig når man ikke lenger arbeider med kunden. Når du klikker på knappen Tilbakekall på en rad, eller Tilbakekall alle nederst til venstre, lages det en e-post som sendes til kunden med den/de fullmaktene som skal tilbakekalles. For å se hvilke fullmakter som er tilbakekalt avkrysses boksen Vis tilbakekallede.

Kundekort

Det er nå mulig å få til neste og foregående kunde direkte fra kundekortet. Du finner knappene Gå til neste kunde og Gå til foregående kunde øverst til høyre på kundekortet.

Fullmakt

Det er nå mulig å se en liste over alle fullmakter for hver enkelt medarbeider. Listen finnes under fanen Fullmakter under hver medarbeider i menyen Innstillinger - Medarbeidere.

Deaktivere og aktivere meldinger

Det er nå mulig å deaktivere og reaktivere meldinger i Min aktivitetsliste.

Du kan deaktivere:

• En bestemt meldingstype for en bestemt oppgave for en bestemt kunde
  • En bestemt meldingstype for en bestemt oppgave for alle kunder
  • Alle meldinger for en bestemt kunde

17 10 Visma Byrå Deaktivere.png

Kunder

Du kan nå filtrere på Medarbeider på siden for Kunder. På denne måten er det kun kunder hvor valgt medarbeider er oppgavedeltaker eller oppgaveansvarlig som vises. Les mer i Kunder.

Min startside

Det er lagt til mulighet for å søke på dokumenter direkte fra Min startside. Søket dekker alle dokumenter i Visma Byrå, uavhengig av kunder. Du kan søke på kundenavn, kundenummer, organisasjonsnummer eller dokumentnavn, i tillegg til å gjøre utvalg.

Dokumentarkiv

Fanen Dokumentarkiv er utvidet med feltene Gyldig f.o.m.: og Gyldig t.o.m.:, i tilleg til feltet Dokumentansvarlig. Disse feltene er tilgjengelige når man legger til et nytt dokument, i tillegg til filtrering og sortering av dokumenter.

Oppgaveoversikt

Grafen Oppgaveoversikt er nå klikkbar. Når du klikker på en statuskategori innenfor grafen, vises en liste med kunder i den kategorien. Herfra kan du gå direkte til kunden som du ønsker å arbeide med.