Mine områder
Hjelp

Faktura fra Solar i VDC uten varelinjer

av Hilde Engelstad Haakonsen (Oppdatert ‎10-03-2023 09:40 av Hilde Engelstad Haakonsen VISMA )

Det er avdekket at Solar har sendt ut fakturaer i feil format rundt den 7.-8.-.9. mars.

Dette gjelder kunder som ikke benytter Autofakt, men får fakturaer inn via Autoinvoice og rett i Visma Document Center.

Fakturaer er sendt i ns format og ikke i cbc format og VDC klarer ikke tolke varelinjene.

Send en henvendelse til debitoravdelingen@solarnorge.no og referer til fakturadato, alternativt fakturanummer på de som er feil og be om at de sender på nytt i cbc format og at dere sletter de som er feil, dersom det er viktig å få inn varelinjene.

2 Kommentarer
ELR
CONTRIBUTOR **
av ELR

Vi benytter fremdeles autofakt på hoved grossistene, men fakturaer kommer også rett i dok. senteret.

Solar sine fakturaer fra nevnt periode har oppført seg korrekt i systemet vårt.

Men i dag fikk jeg melding om "ingen grossist for varer" vedr. tre andre leverandører. Fakturaene er datert både utenfor og innenfor nevnt periode, og bunten oppdatert i regnskapet i dag.

Ingen av de tre skulle inn på ordre for videre fakturering, men har aldri mottatt eller sett meldingen tidligere.

Hva betyr det/hvilke konsekvenser medfører dette?

av Hilde Engelstad Haakonsen

Hei ELR

Ber om at du sender oss en sak på dette slik at vi kan se på det ved å logge oss på hos deg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"