for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Viser til tidligere utsendt informasjon og vil her gi litt status på vår fremdrift
Vi er nå i sluttfasen med å implementere støtte for det moderniserte folkeregisteret, del 1. Dette betyr integrasjoner mot følgende løsninger:
Vi vil kjøre en pilotering av løsningen og har allerede fått noen kunder som vil starte opp med kobling mot KS Fiks Folkeregister. Så snart vi har fått verifisert at integrasjonen er oppe og går for pilot så vil vi aktivere for dere andre. Informasjon vil bli lagt ut.
Del 2 av dette arbeidet vil være å implementere funksjonalitet hvor det blir fortløpende innhentet oppdatert informasjon fra folkeregister (Hendelsesvarsler) og dette vil bli presentert ulike steder i løsningen, herav planlagt i bildene postregistrering / opprettelse av person / / personkort og utsending av korrespondanse.
Hva betyr dette for min kommune?
Dere må aller først ta stilling til om dere ønsker å
Uavhengig av tilnærming må din kommune sjekke at at dere har en gyldig avtale med enten KS Fiks eller Skatteetaten. Dette må være klart innen januar 2022.
Dere finner mye nyttig informasjon på følgende steder:
Forklaring for bestilling og oppsett rolle: https://portal.fiks.ks.no/fiks/fiks-folkeregister/
Til informasjon vedr Enhetsregister:
Vi vil erstatte dagens løsning for innhenting av data ved bruk av Tieto/Evry sin infotorg løsning . Dette vil bli erstattet med direkte oppslag mot Brønnøysundregisteret som er vederlagsfritt (gratis), og det trengs ingen kunde innstilling med brukernavn og passord for dere.
Mer informasjon knyttet til denne løsningen vil komme. Plan er å få levert denne innen utgangen av året.
Ta kontakt om noe er uklart, eller det skulle være spørsmål som dere ikke får informasjon om via KS in nettside.
Copyright © 2023 Visma.com. All rights reserved.