Mine områder
Hjelp

Har kollegaene dine delt denne videoen med deg?

av Anonymous

 

 

Da er det kanskje på tide å gjøre noe med utleggene og reiseregningene i bedriften din?

Hvorfor bør jeg digitalisere, egentlig?

Hvis hele norsk næringsliv hadde digitalisert og automatisert håndteringen av utlegg og reiseregninger, hadde de til sammen spart 1,2 milliarder. Ja, du leste riktig. Milliarder.

 

Fører du utlegg og reiseregninger på papir, må du fylle ut hvert eneste utlegg selv og legge ved kvitteringene dine. Etterpå skal de godkjennes og utbetales av andre. Digitalisering av denne prosessen betyr ikke at alle gjøremål forsvinner, men den tar mye mindre tid. Det er her gevinsten ligger. Hva sier du til å bruke 10 minutter på å registrere og behandle et utlegg? Ville det vært en gevinst for din bedrift?

 

Les også: Elektronisk reiseregning og utlegg: Hvorfor og hvordan?

Flere gevinster enn tidsbesparelser

Digitalisering av utlegg og reiseregninger gir flere gevinster i bedriftene som innfører det. Ved at kvitteringene blir tatt bilde av og automatisk tolket, gir mindre feilmargin og et mer nøyaktig kostnadsbilde for bedriften. I tillegg slipper både bedriften og dens ansatte at papirkvitteringer kommer på avveie. De blir lagret elektronisk etter de er blitt tatt bilde av. 

 

Skal du fylle ut en reiseregning eller en annen utgift med utenlandsk valuta, vil utgiften registreres med riktig valutasatser automatisk. Har du glemt å fylle inn noe, får du en varsling. Ikke minst blir det enklere for lønnsansvarlig å godkjenne og håndtere utgiftene, siden de slipper å taste inn utgiftene manuelt. Som igjen senker feilmarginen ved håndtering av utlegg og reiseregninger.

 

Se også: Vår løsning for elekstronisk reiseregning

 

Som de sier i filmen:

"Kvitt deg med papirkvitteringene, si takk og farvel til utleggsskjemaene og led bedriften ut av exceltåka. Bli med inn i 2019, hvor ting skjer digitalt."

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"