avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"

Informasjon om prisendring på Visma.net payslip

Hege Alvestad Lorck

Visma.net Payslip er vår App for lønnsslipp på mobil og nettbrett. Vi håper løsningen gir økt fleksibilitet, bedre oversikt og en tidsriktig brukeropplevelse.

Fra 1. Januar 2020 vil vi belaste Visma.net Payslip med 3 kroner pr lønnsslipp. Dette gjelder for alle kunder som bruker Visma Lønn eller Huldt & Lillevik som lønnssystem. Tjenesten vil bli fakturert etterskuddsvis og basert på faktisk forbruk slik at du som kunde aldri blir belastet mer enn du bruker. 

Support er også inkludert i tjenesten: skysupport@visma.com.

Visma.net Payslip er tryggeste måten å distribuere lønnsslipper på, du er da trygg på at deres selskap overholder regelverket i henhold til GDPR og personvern. I tillegg er tjenesten morsom, enkel og effektiv.  Det vil selvfølgelig fortsatt være mulig å sende lønnsslipper kosnadsfritt på epost direkte fra lønnssystemet.

22 Kommentarer
PARTNER

Hmm, ikke bra!

Stikk i strid med det som opprinnelig er kommunisert fra dere - hvor det var gratis og ingen grunn til å ikke starte å benytte dette. Når man nå har fått mange ansatte på dette er det en merkelig tilnærming, i alle fall mtp deres kommunikasjon!

CONTRIBUTOR **

Helt enig. Senest på Lønnsforum torsdag 31. oktober ble dette omtalt og reklamert for som en gratis tjeneste. Ikke bra!

CHAMPION ***

Bruker man Autopay i tillegg for utbetaling av lønn, så blir det enda kr 3,- pr lønnsutbetaling, i tillegg til evt bankkosnader.

Er ikke imponert over Visma, som "tvinger" kundene over på tjenestene først, og så kommer kostnadene snikende etterpå.

CONTRIBUTOR ***

Helt enig med alle her! Vi har brukt masse tid på selge dette produktet inn, for så måtte informere om at prisen ble endret. Det resulterte i at kunder gikk tilbake til gammel løsning med e-post. Mye jobb for ingenting.

CONTRIBUTOR **

Enig med alle her. Tror resultatet hos oss blir at vi går tilbake til e-post utsendelsen.

CONTRIBUTOR **

Helt enig med alle. Dette er direkte ufint av VIsma!

Her kommer vi til  å vurdere å ta i bruk e-post  igjen. 

CONTRIBUTOR *

Dette blir vel for drøyt til og med for VIsma.   

Kan vel ikke si det er en gratis løsning den ene dagen, for å si at nå skal vi fakturere dere for tjeneste dagen etter.

010119 byttet vi fra HL lønn til Visma for å ta i bruk Payslip og få en ren plattform, og samtidig få en bedre løsning på lønnsslipper med tanke på GDPR.  Føler meg lurt når dere gjør dette etter så kort tid.  Nå må også vi vurdere hva vi skal gjøre videre.

CONTRIBUTOR *
(updated by arnt georg henriksen ‎07-11-2019 16:28 )

Visma kjører samme strategi som narkolangere.... Første levering er gratis...........osv    Når det er sagt så er jeg overhodet ikke overrasket over dette - etter å ha vært kunde hos Visma i ganske mange år nå.

CONTRIBUTOR *

Vi gikk over til Payslip når vi fikk Expence reiseregninger fordi det da ikke var mulig å få lønnslipper på e-post for de det gjaldt. Visma ville da at vi skulle legge alle over på Payslip da det var mye enklere for alle. Derfor kan de ikke komme noen måneder etterpå å ta betalt for tjenesten. Da legger vi alle tilbake på e-post og de må finne en løsning på lønnsslipp på e-post til de som har Expence.

CONTRIBUTOR *

Er ganske fortvilet over dette stuntet fra Visma her også. Direkte lureri. Vi har også anbefalt dette for mange av våre kunder og siden Visma har sagt dette er gratis er det fortvilende at vi nå må gå ut og gi beskjed om at dette blir en betalingstjeneste.

CONTRIBUTOR ***

Helt enig med alle her.

Veldig DÅRLIG GJORT av Visma!!!!!!!!!!!!!☹️

Etter en vellykket pilotperiode hvor bruk har vært kostnadsfri vil vi nå ta oss betalt for tjenesten. Det er en vesentlig kostnad med å tilby tjenesten, spesielt knyttet til sikkerhet i aksess, drift og lagring, siden informasjonen kategoriseres som sensitiv og derfor stiller spesielt strenge krav. 

I Visma.net Payroll, vår nye skybaserte løsning for lønn, reise, utlegg, fravær, ferie og timer, er dette allerede priset inn abonnementsprisen, men ikke i våre Windows baserte lønnsystemer, som H&L og Visma Lønn. 

Vi beklager hvis kommunikasjonen relatert til pris strategi ikke har vært klar nok. Det ble kommunisert i en rekke kanaler i starten av 2019, men det er tydelig at vi har et forbedringspotensialet i å nå frem til alle. Det er ingen bindingstid på tjenesten, og kunder som ikke ønsker å betale for tjenesten kan selvsagt deaktivere den.
PARTNER

Hei!

Jeg synes det er veldig trist at man har valgt å legge inn en pris for denne tjenesten.

Kommunikasjonen har vært veldig utydelig og vaklende som flere påpeker.

Ved å kunne tilby Payslip kostnadsfritt som gjør kunden kjent med Employee og fordelene med oversikt for de ansatte direkte i mobilapp vil min mening være at dette trigger ønske om også å ha oversikt over utlegg/reiseregninger, ferie- og fravær fra samme applikasjon. 

Med andre ord ville denne fantastiske tjenesten trigget at kundene ønsket å aktivere flere tjenester. 

Når man nå velger å sette en pris på kr. 3 per lønnsslipp vil dette være helt uholdbart for kunder med flere hundre ansatte. 

Håper virkelig dette kan revurderes. 

CONTRIBUTOR *

Til Stian Estil- vi betaler allerede for Visma Lønn, og som noen skriver her så kan ikke vi med expense sende lønnslipp gratis på mail til de ansatte, dette er også en tjeneste vi betaler for per ansatt. Så at dere nå velger å legge på tre kroner for noe så elementært som en lønnsslipp er vel kun for å fylle på inntektene på slutten av året. så glad for at dere ikke har klart å selge inn skybasert løsning hos oss- kommer heller aldri til å skje

Litt usikker på hva du mente her. I både Visma Lønn og Huldt & Lillevik så kan alle våre kunder sende lønnslipp pr. epost til de ansatte gratis. Det er en funksjon som er svært utbredt, og har vært der i mange år.  Lønnslippen kan passordbeskyttes, avhengig av behov. Dette er godt forklart på Datatilsynets hjemmesider. https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/personvern-pa-arbeidsplassen/kryptering-lonn... og er altså helt gratis.

Visma.net Payslip gir et høyere nivå av sikkerhet,, og bedre funksjonalitet, spesielt sammen med andre funksjoner som reise, utlegg, fravær, ferie, timer osv. Det gir også den ansatte tilgang til eget lønnslipp arkiv. Forøvrig lagres ingenting lokalt på mobilen, alt hentes fra skytjenesten.

CONTRIBUTOR **

Problemet her er at det ser ut til at når en ansatt er registrert med visma.net, så går ikke lønnsslipp ut som epost selv om vedkommende ikke er gitt rolle som bruker av payslip. Satte meg på kopi, og det var kun en lønnsslipp som gitt ut med epost, der hadde vedkommende et egetdefinert passord. Ellers ser ikke jeg noen forskjell. Kan det ha noe med det å gjøre?

Ta kontakt med oss direkte så vi kan snakke sammen og forstå problemet.  Send meg gjerne en epost, så skal vi finne ut av dette. stian.j.estil@visma.com. 

Hilsen

Stian

CONTRIBUTOR **

Svaret jeg har fått nå er at det ikke går an å være bruker av visma.net og likevel få lønnsslipp på epost. Då må en sende lønnsslipper på epost i tillegg til valget om publisering. Det vil stå at alle er publisert, men det er altså bare de som har rollen payslip som får dette. Spørsmålet jeg venter  svar på da, er hvordan Visma vil fakturere disse pay-slippene, så lenge det står at alle er publiserte....

Hei igjen, Marit - jeg kommenterte akkurat din tråd av 7. november med samme spørsmål.

Du kan selvfølgelig sende lønnsslipp på e-post også om man benytter Visma.net tjenester som Expense.

Det er kun personer som faktisk benytter tjenesten Payslip som vil ligge til grunn for vår fakturering fra 1/1-2020.

Håper dette var oppklarende!

CONTRIBUTOR **

Selvsagt kan man sende på epost som før, poenget er at en i dette tilfellet må bruke begge alternativene når en sender ut. Det er ikke nok med bare å bruke alternativet for publisere/sende til epost, man må også bruke alternativet om å sende til epost/skrive ut for å få med seg disse som bruker expence men som ikke vil ha payslip.

Har man noen som ønsker Payslips og andre som ønsker lønnsslipp på e-post, må man bruke begge alternativer ja. 

Fra nyttår skal det bli unødvendig. Snarlig ytterligere forenkling, med andre ord - takk for tilbakemeldingen!

CONTRIBUTOR ***

Da blir det nok å flytte en del kunder over over til annet lønnsystem som har alt i samme app. Både utlegg, reise, lønnslipp osv. + regnskap.