Mine områder
Hjelp

Reiseregninger og utlegg - Hvor enkelt kan det føres?

av Anonymous

Samtaleemner, varierer mellom sosiale settinger. Flere av oss reiser i forbindelse med jobben. Noen mer enn andre, og jobbreiser et kjent tema over bordet i lunsjpausen. For av en eller annen grunn er det å føre reiseregninger et evig irritasjonsmoment for flere. Hvorfor det, egentlig?

En verdensmester i aksjon

Da Birgit Skarstein besøkte podcasten Bra Damer ledet av Guri Solberg, tok også hun opp at føring av reiseregninger var noe av det kjedeligste hun kunne gjøre. Kanskje ikke så rart, siden hun reiser mye i forbindelse med trening, konkurranser og mesterskap. Det kom frem at norges verdensmester i roing har gått til innkjøp av en glorete badehette, for å gjøre føring av reiseregninger mer morsomt. Hun forklarer:

 

“Noe av det verste jeg vet er å sitte hjemme ved kjøkkenbordet med en dunge kvitteringer helt tilbake til januar ved siden av meg. Sortere dem - hva går, hva går ikke. Da råtner jeg innvendig. Men, det må gjøres. Så da tar jeg frem denne badehetta, for å gjøre det litt artig. Så sitter jeg i badehetta og sorterer kvitteringer.”

Trenger ikke rekvisitter

Kjenner du deg igjen? Det er nok ikke mange som kjøper inn rekvisitter for å gjøre føring av reiseregninger mer morsomt. Likevel er frustrasjonen og kjedsomheten lett å relatere til. Det kan være både kjedelig og tidkrevende å føre reiseregninger og utlegg. 

 

Heldigvis finnes det verktøy som kan gjøre denne jobben enklere. Ikke bare gjøre det enklere å føre reiseregninger, men også legge til rette for at du kontinuerlig fører alle utlegg slik at du slipper skippertakene som Skarstein illustrerer. 

 

Se vår løsning for føring av reiseregninger og utlegg på våre nettsider

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"