avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Visma Lønn versjon 14.10.2 - patch 2 er nå tilgjengelig under "Nedlastinger"

(updated by Sandra Iselin Olsen VISMA ‎29-01-2020 10:22 )

Versjon 14.10.2 - patch 2 av Visma Lønn er nå tilgjengelig under "Nedlastinger" - alle kunder må installere denne patchen! 

nedlastinger_blue.jpg

Rettelser i denne patchen er: 

• Manglende/slettet lønnsberegninger - vi har en feil i versjon 14.10 som har gjort at vi kan ha slettet manglende lønnsberegninger for 2019. Patchen retter fremtidige feil, men for de som har eksisterende feil må dette rettes. Les dette brukertipset for å kontrollere/evt rette mulige eksisterende feil.
  • Noen opplevde problemer med Visma Lønn OnDemand service. Det er også rettet i denne patchen. 

Les mer detaljert i "Nyheter og forbedringer" under "Nedlastinger". 

Patchen inneholder også rettelser fra patch 1 som vi la ut tidligere i år.

Pga mange feil og rettelser må alle installere patch 2 - versjon 14.10.2. 

Patchen må installeres både på server og klient/arbeidsstasjon. Har du versjon 14.10.1 fra før krever ikke denne patchen noe databaseoppdateringer. 

Du må ha versjon 14.10. eller 14.10.1 for å kunne installere denne patchen. Hvordan finne hvilken versjon som er installert.

Slik får du tilgang til versjonen: 

1.     Vær innlogget i Community
  2.     Klikk på "Nedlastinger" på høyre side på produktområdet ditt i Community
  3.     Klikk "Logg inn" på siden du kommer til.

Hvordan får jeg varsling om ny versjon?

4 Kommentarer

Hei, står her at patchen må installeres både på server og klient, stemmer det? Finner ingen ting om det i nyhetsbrevet. 

Da burde det stå her også!

Men ser at det på klienten står patch 2 uten å ha installert patchen på klienten.
Og hvis så bør man ikke da lage en versjon som krever oppdatering på klienten?

Det med at man må installere patch på klient siden, bryter vel med all tidligere logikk dere har hatt, slik jeg ser det. Hvor man er sikker på at alle klienter kjører samme versjon.

Slik jeg ser det så er sannsynligheten er alt for stor til at noen kan bli glemt under installasjons runden. Eller at man setter opp en ny pc en stund senere, og innstalerer kun klienten i fra server.

Så her er noen spørsmål som jeg kommer på i farten som kan føre til problemer.

Hva vil utfallet bli hvis man kjører forskjellig versjon? Kan det bli det "krøll" med data i databasen, eller har det bare med visning/rapportering av data som gjør at det er forskjell på klientene?

Hva skjer ved neste versjon? Må man da avinstallere patch på klientene igjen?

CONTRIBUTOR ***

Savner installasjonsveiledning!

CONTRIBUTOR *

Hvordan finner jeg "produktområdet ditt"?