Mine områder
Hjelp

Når kan skattemeldingen for 2022 sendes inn?

av Knut Lofsberg (Oppdatert ‎06-01-2023 10:32 av Knut Lofsberg VISMA )

Skatteetaten åpner for mottak av skattemelding 2022, den 16 februar 2023. (Tilsvarende RF-1028, RF-1215, RF-1245 og RF-1323 for avslutningsåret 2022)

11 Kommentarer
WencheStastad1
CONTRIBUTOR **
av WencheStastad1

Når er rapportene skattemelding og næringsspesifikasjon klare i Visma Periode og År? 

av Knut Lofsberg

Skatteetaten har sagt at de åpner for mottak av den nye skattemeldingen 16 februar. Så de vil ha det klart før det, mer eksakt dato kan jeg dessverre ikke oppgi.

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Dette begynner no å bli eit problem for oss.

Vi ønskjer å bli ferdig med klienten, men revisor nektar å ta bort i det fordi alle rapportar ikkje er på plass.

Tidlegare år var det så enkelt med denne perioden frå 1.1. til ca 20.2, då hadde vi alle utskrifter på plass, det var berre den siste tekniske biten med innsending som gjenstod.

Vi håper at dette arbeidet kan få auka prioritet slik at vi snarast råd kan få alle rapportar på plass.

Og dermed kan revisor begynne sitt arbeid.

16. februar er nesten halvgått løp for oss som har 30. april som avslutningsdato for årsoppgjeret... 

av Knut Lofsberg (Oppdatert ‎26-01-2023 09:21 av Knut Lofsberg VISMA )

Hei Geir.

Vi forstår din frustrasjon og bekymring. Men det er Skatteetaten som ikke er klar enda, verken med Skattemelding eller Næringsspesifikasjon. Med en gang skatteetaten har dette klart vil vi tilgjengeliggjøre dette i Periode & År.

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Er planen fortsatt 16. februar 2023, @Knut Lofsberg?

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Er det noko nytt å melde her? 

Dagen er komen! 

av Knut Lofsberg

Upersonlig skattemelding: Planlagt åpning i begynnelsen av uke 8
Personlig skattemelding: Planlagt åpning i midten av mars

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Utan å ta stilling til årsaka til utsetjinga, så må eg seie at strikken var strekt heilt ut allereie torsdag 16. februar 2023.

 

Så all forseinking ut over dette er skuffande for oss som er opptatt av effektivitet og framdrift i årsoppgjeret. 

Stine Andreassen
CONTRIBUTOR **
av Stine Andreassen

@Knut Lofsberg Vil det bli gjort endringer her til neste årsoppgjør (2023)? Eller vil vi måtte vente på Skatteetaten og at dere skal klargjøre før vi kan hente ut alle rapporter?

av Knut Lofsberg

@Anonymous Det er for tidlig å si noe om hvordan dette vil bli til neste år. Det er uansett Skatteetaten som styrer dette og vi må følge etter. I År er alt nytt, til neste år blir det nokk mye nytt, men forhåpentligvis mindre nytt enn i år, slik at dette vil gå bedre da.

AndersTetlie
VISMA
av AndersTetlie

Da er det åpnet for innsending 🙂 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"