Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

1000 nye muligheter til Visma eAccounting

(updated by Emilie Røed VISMA ‎13-03-2019 13:11 )
Emilie Røed

Vi gir deg nå muligheten for å koble regnskapet ditt til over 1000 ulike løsninger - så du kan jobbe mer automatisert og få en enda mer effektiv hverdag.

Visma eAccounting + Zapier

Visma eAccounting er lansert som en app på integrasjonsplattformen Zapier - en plattform med over 1000 applikasjoner som enkelt kan kobles sammen av brukeren selv, uten behov for koding eller teknisk kompetanse. Dette innebærer at du som bruker av Visma eAccounting kan koble regnskapet ditt mot alle løsningene som ligger på Zapier. Lag sømløse arbeidsflyter til de løsningene du allerede bruker i dag, og oppdag nye muligheter.   

Koble opp Visma eAccounting til Zapier

På Zapier finnes løsninger innen alle kategorier, blant annet betalingsløsninger, e-post, kalender og nettbutikker, i tillegg til andre kjente løsninger som Spotify, YouTube og Facebook. Du velger selv hvilke løsninger som skal kobles, og hvordan de skal snakke sammen.

Du trenger ikke være utvikler for å bruke Zapier - men vi anbefaler deg å lese om hvordan det fungerer før du setter i gang.

Merk deg at du selv står ansvarlig for de koblingene du lager via Zapier. Det er ikke mulig å angre data som er overført, så dette må behandles i Visma eAccounting ved sletting eller korrigering.

Å komme i gang med Zapier er gratis. Zapier tilbyr flere pakker, så om du skulle ha behov for mer avanserte koblinger er det mulig å oppgradere etterhvert.

Les mer om Zapier

Eksempler på koblinger

I oversikten under ser du noen av de mulighetene som finnes i dag. Vi vil fortløpende legge til mer funksjonalitet.

Zapier omtaler flyten mellom løsningene som “Zaps” der “Actions” og “Triggers” er innstillinger for hvordan løsningene snakker sammen.

zaps.PNG

Lykke til med Zapier og Visma eAccounting🧡

Del gjerne dine erfaringer og “zaps” i kommentarfeltet til inspirasjon for andre brukere 🙏

6 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Dette har jeg fått testet ut, og det sparer meg for mye tid! Rett og slett genialt! Jeg skriver inn kundeinfo i google form, det blir automatisk sendt til eAccounting, kunderegister i Google excel, google calendar, og sender ut mail til ny kunde med info. 

CONTRIBUTOR **

Har fram til nå brukt min egen Zap til kunderegistrering fra google Form til eAccounting. Godt at det endelig har kommet offisiell støtte.

CHAMPION *

Savner et felt å sende over fra eAccounting: Totalt fakturabeløp eks mva (finner kun inkl mva). Mulig å få til?

Hei @Keytown,

Så vidt jeg vet støttes dette i dag alt ettersom om kunden er lagt opp som privatperson eller firma (det er dette som styrer eks. og inkl. mva på faktura). Men mulig jeg har oversett noe Smilefjes glad 

Mvh

Emilie 

CHAMPION *

Hei @Emilie Røed 

For hver varelinje/rad på fakturaen så får jeg opp både priser med og uten MVA, men for fakturaen som helhet (sum av alle varelinjer) så er det bare totalprisen inkl MVA og selve MVA-beløpet for seg selv jeg får med over gjennom zapier. Dvs ikke feltet "sum" som da er summen av alle beløpene eks mva på en faktura. Hadde vært veldig nyttig å få med over, og kanskje det mest relevante beløpet i denne sammenheng for de fleste selskap vil jeg tro.

Meld fra om det er noe jeg misforstår Smilefjes glad 

Hei igjen @Keytown,

Vi støtter ikke å hente ut dette fra API'et i dag, noe som er en forutsetning for å også gjøre det mulig i Zapier. Jeg har tatt ønsket ditt videre med API teamet, så får vi se om dette ikke kan støttes etterhvert Smilefjes glad 

//Emilie