avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Effektiv registrering av kjøp i Visma eAccounting

av Emilie Røed (Oppdatert ‎27-09-2019 09:50 av Emilie Røed VISMA )

I Visma eAccounting er det ingen grunn til å registrere kjøp manuelt. Med enkle grep vil du kunne jobbe mer effektivt slik at du får en enklere hverdag. 

Registrer kjøp med kvittering 

Det er ingen grunn til å samle kvitteringene i lommeboken eller kjøkkenskuffen. Så fort du har fått kvitteringen fra kjøpet tar du frem mobilen, åpner Visma Scanner-appen, tar bilde av kvitteringen og sender til regnskapet. Tolkefunksjonen i appen gjør at du slipper å fylle inn opplysningene selv. Bare knips og se over før du sender til Visma eAccounting - det hele er gjort på et par sekunder. Og kvitteringen den kaster du♻️ 

2017-08-31-v2.gif

Neste gang du eller regnskapsføreren din logger inn i Visma eAccounting ligger bildet av kvitteringen under Kjøp - Vedlegg. Du kan bokføre kvitteringen direkte fra Vedlegg, men om du har bankintegrasjon eller leser inn kontoutskrift skal kjøpet registreres fra Kasse og bank. Om du registrerer kjøpet i Kasse og bank vil Visma eAccounting automatisk forsøke å matche banktransaksjonen med kvitteringen. Fullfør registreringen ved å bruke en bokføringsmal eller velg bokføring selv. Bokfør og kjøpet er ferdig registrert i regnskapet✔️

Visma Scanner-appen er tilgjengelig i Apple Store og Google Play📱

Registrer faktura fra leverandør 

Den mest effektive måten å få en leverandørfaktura på er elektronisk (EHF). Da sendes fakturaen direkte til Visma eAccounting og ligger klar for bokføring under Kjøp - Utkast. Du får et varsel når nye fakturaer er mottatt både i programmet og i appen til Visma eAccounting. Leverandøren opprettes automatisk, bokføring foreslås og originalfaktura ligger vedlagt. Se over og klikk Bokfør - det hele har tatt et par sekunder🕒

NO_MA_eA_Electroni_invoicing_Receiving_400_400 (1).gif

Dersom du benytter bankintegrasjon sendes fakturaen til nettbanken for godkjenning og utbetales ved forfall. Betalingen matcher seg så automatisk mot fakturaen i Kasse og bank. Automatisk og så enkelt💙

Aktiver tjenesten AutoInvoice under Innstillinger-Fakturaopplysninger for å motta fakturaer elektronisk. Les mer om bruk av AutoInvoice. 

Psst! Husk å be dine leverandører om å sende fakturaene elektronisk 💬

3 Kommentarer
Bjarne og Emil
CONTRIBUTOR ***
av Bjarne og Emil

Hei

Rutinen for EHF fakturaer inn og ut er bra.

Men kr 3.- pr faktura synes vi er alt for mye.

Det er jo kun elektroniske transaksjoner som burde være inkludert i avtalen vår uten ekstra kostnad.

Tror mange som oss forventer slike løsninger uten ekstra kostnad.

Mvh

ETS og ETS as

Bjarne Petersen

Pauline Miljeteig
CONTRIBUTOR ***
av Pauline Miljeteig

Jeg syns vi allerede betaler mer enn nok gebyrer på banktransaksjoner. 

Alle som tilbyr betalingsløsninger er alt for grådige. 

Vi som jobber for pengene vil gjerne beholde litt mer av dem selv. 

JME
CONTRIBUTOR **
av JME

Jeg synes faktisk at 3 kr ikke er galt, vi må huske at dette gjør at man ikke sender ting på post, bare porto er 10-12 kroner, vi trenger ikke importere et eneste bilag som PDF, det tar 3-4 minutter og koster oss som byrå mye mer. Jeg er mer opptatt av at dette gjør at systemet automatiseres og at vi fjerner manuelt arbeid.