avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

God jul fra Visma eAccounting🎄

av Emilie Røed (Oppdatert ‎22-12-2020 08:39 av Emilie Røed VISMA )

Kjære Visma eAccounting bruker, 

Nå er det ikke lenge til julen ringes inn og et nytt år står for døren. Vi vet at det å drive egen bedrift har vært utfordrende for mange den siste tiden, og at 2020 ble et nokså annerledes år enn det vi alle hadde sett for oss. Digitalisering og automatisering er viktigere enn noen gang - og det stilles større krav til at bedrifter klarer å omstille seg. Vi ser at mange nå tar grep ved å blant annet starte å selge produkter på nett. Vi heier på dere, og håper deres lykkes igjennom disse vanskeligere tider! 

Over 200 forbedringer det siste året 

Vi jobber hver eneste dag for at det skal være litt enklere for deg å føre regnskap. I år har vi derfor hatt et stort fokus på å forbedre mye av det vi har basert på både små og store innspill fra dere. Noen områder som har fått litt ekstra fokus er blant annet søkefunksjonen, rapportene, dokumenthåndteringen og korrigering av bilag. Vi kommer selvfølgelig til å fortsette å fokusere på forbedringer fremover, og ønsker alle innspill hjertelig velkomne. Bruk gjerne idebanken vår så er det enkelt å holde oversikt. 

jul_søk.JPG

Nye tjenester for bedre likviditet 

Tidlig i år lanserte vi Visma Fakturasalg. Denne tjenesten gjør det mulig for deg å selge fakturaen din til både bedriftskunder og privatkunder, og få pengene på konto innen en dag. I tillegg gjorde vi det mulig å søke om kassekreditt fra Visma eAccounting. Begge disse tjenestene er utviklet i samarbeid med Aprila Bank, og vi håper de kan bidra til å gi deg bedre likviditet. Les mer om våre finansielle tjenester. 

visma-fakturasalg-selg-faktura-skjermbilde.png

Superenkel lagerstyring for små bedrifter 

Administrasjon av et lager kan være tidkrevende. God oversikt over lagerbeholdningen kan være avgjørende for likviditeten og om bedriften din faktisk overlever. Tidligere i år kom Visma eAccounting Lager til verden - en superenkel lagermodul skreddersydd for de minste bedriftene. Vi kommer til å fortsette å videreutvikle lagermodulen basert på behov og innspill fra dere, og gleder oss stort til å lansere mer funksjonalitet, som blant annet støtte for innkjøp og kjøpsordre. Nysgjerrig på lagermodulen? Ta en titt her da vel. 

lagerbilde.jpg

En mer mobil hverdag 

Mobilen er en viktig del av vår hverdag - og vi ønsker at du skal kunne gjøre mer via den. Vi har derfor oppgradert appen vår med blant annet mulighet for å sende e-faktura (EHF/eFaktura/Vipps) og dele faktura til andre apper på mobilen. I tillegg kan du nå også registrere betalinger direkte på faktura. 

IMG_3062.jpeg

Gå til App Store eller Google Play for å laste ned eller oppdatere Visma eAccounting appen. 

Et bredere lønnstilbud

I år hadde vi gleden av å lansere Visma eAccounting Payroll - et komplett lønnssystem integrert med Visma eAccounting. Mange har etterspurt mer funksjonalitet tilknyttet lønn, som reiseregning og utlegg, timeføring samt mer automatikk opp mot flere ansatte. Visma eAccounting Payroll tilbyr alt dette og mer. Om du har behov for mer lønnsfunksjonalitet bør du lese mer her

IMG_3063.jpg

Vi skal fortsette å levere 

Om verden går tilbake til normalen igjen i 2021 kan vi ikke forutsi, men det vi vet er at vi kommer til  å fortsette å videreutvikle løsningene våre i et forrykende tempo. Vi styrker utviklingsteamet vårt og ser frem til å kunne levere en rekke spennende funksjoner og forbedringer i 2021 basert på innspill fra dere. På blokka ligger blant annet å bygge mer automatikk i Visma eAccounting og tilby en tettere kobling mot nettbanken. Og for dere som har ventet lenge på integrasjon til Sbanken eller Nordea, så kan vi fortelle at disse er rett rundt hjørnet. 

Til neste år kan du også forvente å se en helt ny oppgaveliste på startsiden i Visma eAccounting og oppleve at det blir enklere å korrigere feilføringer. Vi kommer også med en helt ny skattemodul for Enkeltpersonforetak og Aksjeselskap med mer automatikk og funksjonalitet enn tidligere. Alt dette for å gjøre din hverdag litt enklere, slik at du kan fokusere på det du virkelig brenner for. 

Takk for året som har vært - vi gleder oss til å skape en enklere bedriftshverdag sammen med deg til neste år! 

Med ønske om en riktig god jul og et godt nytt år,

Fra alle oss i Visma eAccounting 🤶🏻🎅🏻🎄 

8 Kommentarer
Krkn
CONTRIBUTOR *
av Krkn

Hei. Ønsker purre-funksjon med beregning av forsinkelsesrenter. 

Mvh LJ Kroken

feriepenger
CONTRIBUTOR *
av feriepenger

kva med prosjekt føring i lønn?

Thor Roar Sell Andersen
CONTRIBUTOR *
av Thor Roar Sell Andersen

Hei! 

Har hatt masse glede av faktureringsprogrammet, men syntes det er frustrerende at app'en på smarttelefonen fortsatt ikke virker.  Har en iphone 6s og denne klarer ikke app'en å jobbe sammen med.

av Tommy Hauge Stamnes Brakstad

Ser min forrige kommentar om Sv: Forsinkelsesrente i betalingspåminnelser  ble slettet. Ser også at @Krkn har foreslått dette. Prøver igjen:

Denne tråden ble foreslått 27. oktober 2017.

Nesten ett år senere, september 2018, svarer du på tråden med følgende: «… Vi jobber nå med å legge planer for 2019, der dette er et av punktene vi vurderer. Vi ser at etterspørselen har vokst i det siste ettersom vi har fått flere brukere på løsningen. …».

Over et halvt år senere, april 2019, serverer du følgende oppdatering: «… Som tidligere nevnt har vi en del ønsker vi vil ferdigstille arbeidet på før vi evt. legger inn funksjonalitet for forsinkelsesrente. Derfor tør jeg ikke love noe enda. Oppdaterer tråden så fort det skulle være noe nytt. …».

Noen måneder senere samme år skriver du dette: «… Det kan tenkes vi rekker å starte arbeidet i Q4 2019, men det kan også bli ut i 2020. Må nesten komme tilbake til dere med mer konkret info etterhvert. …».

Litt under et år etter forrige oppdatering, april 2020, skriver du denne tilbakemeldingen: «… Vi har ikke startet utviklingen enda, men planlegger å påbegynne arbeidet en gang etter sommeren. …».

Og slik fortsetter det …

Her har du dessverre mistet all troverdighet, @Emilie Røed . Som kunde sitter jeg igjen med en følelse av at dere velger å ta andre hensyn enn kundenes ønsker.

Anders Inge Haukland
CONTRIBUTOR **
av Anders Inge Haukland

Det hadde vært fint å få dette på plass @Emilie , spesielt for de med mange fakjturaer og purringer. Men for min del har jeg løst dette enkelt med å beregne renter her:

https://forsinkelsesrente.no

Kanskje til hjelp for deg også, @Tommy Hauge Stamnes Brakstad ?

av Tommy Hauge Stamnes Brakstad

Takk for tipset, @Anders Inge Haukland. Hvordan løser du dette rent praktisk i systemet?

Anders Inge Haukland
CONTRIBUTOR **
av Anders Inge Haukland

@Tommy Hauge Stamnes Brakstad Jeg sender rentenota som PDF per e-post, og bokfører når dette er innbetalt. Gjelder rentene en kunde som jeg fakturerer minst en gang per måned, legger jeg på rentene som egen fakturalinje på neste ordre/faktura – da slipper jeg å følge opp manuelt. Med gode betalere og relativt lite fakturavolum fungerer dette helt fint. Men for andre med større volum vil nok en løsning i eAccounting være det aller beste. Får håpe det kommer på plass.

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

@feriepenger Prosjekt til lønn håper vi få begynt å jobbe med i Q3 i år, men når vi blir ferdig og hvordan løsningen vil se ut har jeg ikke noe informasjon om nå. 

vennlig hilsen

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS