Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Høydepunkter og veien videre

(updated by Emilie Røed VISMA ‎02-07-2019 14:11 )
Emilie Røed

Kjære Visma eAccounting-bruker!

Sommeren står for døren - og vi håper du tar deg en velfortjent ferie! Vi vet at det å drive bedrift kan være utfordrende - og vi jobber derfor hver eneste dag med å gjøre det litt enklere for deg. Ved å kontinuerlig forbedre Visma eAccounting og legge til rette for automatisering, ønsker vi at du skal bruke mindre tid på regnskap og mer tid på bedriften din.

Regnskap som snakker med banken💯

Å få på plass flere integrasjoner mot nettbank har vært en viktig prioritering for oss. Dette har lenge vært en av de mest etterspurte ønskene fra dere - og med den automatikken en bankintegrasjon gir, er det fullt forståelig. Når vi over sommeren lanserer integrasjon mot EIKA- bankene kan vi tilby automatisert bankintegrasjon til 100 banker, og kan med stolthet si at vi er best på kobling mot nettbank!

bankintegrasjon_NY_eA_logo.gif

I tillegg har vi fått på plass støtte for import av kontoutskrift fra alle banker, som et alternativ til en automatisk integrasjon. Så det er ingen grunn til å registrere banktransaksjoner manuelt.

Utviklingstakten fortsetter🚀

Så langt i år har vi jobbet med flere nye funksjoner, og hatt leveranser på topp tre ønsker fra Idebanken vår; repeterende fakturering, forbedret reskontroføring og ikke minst mange nye bankintegrasjoner. I tillegg har vi lansert Visma eAccounting på integrasjonsplattformen Zapier, som tar automatiseringen til et nytt nivå ved at du kan integrere regnskapet til over 1500 ulike løsninger.

Vi har også fått på plass andre nyheter som:

• 11 nye integrasjoner
  • Kostnadsfri revisortilgang
  • Ny startside og flere muligheter i mobilappen
  • Raskere og bedre bildetolk i Visma Scanner og ved opplastning av vedlegg
  • Purring og inkasso med Visma AutoCollect
  • Nye lønnsarter: Trekkpliktige naturalytelser, Tips, Farforeningskontingent og Provisjon/Bonus uten feriepenger

Utviklingstakten vil selvfølgelig fortsette videre - og det ligger mange nyheter på blokka for 2019.

Her er noe av det vi vil jobbe med til høsten:

• Lagermodul
  • Støtte for mer funksjonalitet i Zapier
  • Oppheve kjeding av faktura og kreditnota
  • Implementere SAF-T (Standard Audit File-Tax)
  • Gjøre det mer effektivt å jobbe med vedlegg til bilag
  • Mulighet for å repetere en faktura til flere kunder/kundegrupper

Og mye mer.

Vi gleder oss til en funksjonsrik høst sammen med deg⭐️

Husk at vi er på plass i hele sommer om du skulle stå fast med noe!

Ha en riktig god sommer!

Emilie Røed og Visma eAccounting-teamet

14 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Dere må få på plass rapport åpne poster kunder og leverandører, dette er kjempeviktig å ha.

kjeding av poster i reskontro må gjøres lettere , Mamut Enterprise har en kjempeløsning på dette.

CONTRIBUTOR **

En av nyhetene sies å være "Raskere og bedre bildetolk i Visma Scanner og ved opplastning av vedlegg". Det er ikke min opplevelse. Over flere uker har jeg opplevd å bli kastet ut, det tar ofte laaang tid før kamera er klart for å ta bilde og like laaaang tid før det reagerer etter å ha trykket på utløseren. Jeg lurer også på hvorfor bildet tar med så mye ekstra utenfor på sidene og under bilaget enn det som vises på skjermen. 

Når man henter inn en faktura i regnskapet, kommer fortsatt ikke leverandørnavnet med, enten jeg skriver det inn i navnefeltet eller legger inn orgnummeret. Greit nok, men det hadde likevel vært fint om fokuspunktet hadde vært i feltet for leverandørnavn i stedet for forfallsdato som den faktisk ofte klarer å få riktig.

Bildekvaliteten er kanskje forbedret (til?), men min opplevelse av brukervennligheten ikke er blitt bedre. 

Hei,

@130857, Åpne poster vises i rapportene "Ubetalte kundefaktura" og "Ubetalte leverandørfaktura". Er det noe spesifikt du savner i disse rapportene? Vi skal se nærmer på å forbedre kjeding av reskontroposter. 

@Rolf Angelsen, Takk for tilbakemelding! Det er fortsatt forbedringspotensiale i scanner-funksjonen, og vi vil fortsette jobben med å forbedre den fremover. Det som er forbedret i denne omgang er at den tolker bedre og raskere. Hvilken versjon av Visma Scanner har du forresten? 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **

ATT: EMILIE RØED

En rapport som viser åpne poster kunder og en rapport som viser åpne poster leverandører. Rapport som også kan tas ut på papir i A4 stående/liggende , man bør ha to rapporter slik at man kan velge om man vil ha den i A4 stående eller liggende, liggende kan inneholde mere info siden man har mere plass tilgi.

rapporten skal kun vise åpne poster ingenting annet, sender du meg en mail kan du få et forslag hvordan den bør se ut, siden du er i visma-systemet kan du se på rapporten som mamut enterprise har den er veldig bra.

CONTRIBUTOR ***

Dere få inn dato (og aller helst fra- og til tidspunkt) på timelinjene som kommer på fakturalinjene fra Visma Time. Alt for tungvidt å måtte skrive inn dato og tidspunkt på fakturalinjetekst for hver eneste time man skriver

CONTRIBUTOR **

Veldig enig i denne!

CONTRIBUTOR **

Jeg har 3.0.2 som så vidt jeg kan se er siste versjon. Jeg opplever stor variasjon i hvor raskt den responderer. Uten å ha konkrete notater på før og etter, synes jeg ikke det går raskere eller bedre. Noen ganger responderer den riktignok ganske raskt, men dessverre alt for sjelden. Det mest negative ved de gangene det går lang tid, er kanskje følelsen av at det ikke skjer noe. En fremdriftsindikator (reell) hadde kanskje hjulpet litt. 

Alt i alt synes jeg likevel at det er en veldig nyttig app som jeg bruker ofte.

@130857, takk for at du utdyper! Vi har godt kjennskap til Mamut. 

@Rolf Angelsen 3.0.2 er siste versjon ja. En ting verdt å merke seg er at forhold som bla. innhold i kvitteringen/regningen som tolkes og lysforhold har en innvirkning på kvalitet og hurtighet. Tolkefunksjonen baserer seg på maskinlæring, så det positive er at den blir smartere og bedre jo mer data den tolker. I tillegg vil vi bruke ressurser på videreutvikling fremover ettersom appen er såpass viktig. Så heldigvis vil den bare bli bedre Smilefjes glad

@Jo Olav Trønsdal takk for innspill, skjønner at dette ville vært veldig tidsbesparende. Men jeg ønsker også å være ærlig - vi prioriterer ønsker etter etterspørsel, og dette er foreløpig ikke en av de ønskene som ligger på topp. Derfor tror jeg ikke vi får prioritert dette i år. 

//Emilie 

//Emilie  

CONTRIBUTOR ***

Hei igjen, @Emilie Røed 

Tror dette er mer etterspurt/savnet enn du vil ha det til. Det kan du se på både antall visninger og likes på disse innleggene:

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-eAccounting/Dato-i-fakturagrunnlag-e-accounting-Time/id... 

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-eAccounting/Automatisk-legge-ved-timelister-fra-Visma-e...

Mvh

Jo

CONTRIBUTOR ***

FAKTURAOVERSIKT PÅMINNINGER!

Hei, jeg har en del kunder som må påminnes om betaling opptil mange ganger, så jeg skulle gjerne sett en litt forbedret oversikt i 

"Samlehåndtering", hvor det også framgår:

• Dato for forfall orginal faktura
  • Dato for forfall siste påminning

Ellevill.

Hei,

@Jo Olav Trønsdal - ja, ser det er en del ønsker. Skal få samlet de i en tråd så vi får bedre oversikt. 

@Ellevill takk for gode innspill! 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR *

På siden for ordreoversikt så skulle det svært gjerne vært noe som viser hvilke prosjekt de enkelte ordrene er linket mot, så man slipper å gå inn på regnskap/prosjekt for å finne dette 

CONTRIBUTOR ***

Mangler fortsatt valuta NOK på utgående faktura.
Dette er viktig for de som fakturerer til utenlandske kunder.

Det burde også være en mulighet til å lage egne rapporter etter hva den enkelte har behov for.

Hei @Svein Storvik,

Dersom du fakturerer i NOK til en utenlandsk kunde vil det stå NOK etter beløp på faktura. Det kun ved fakturering av NOK til norske kunde at dette ikke oppgis. 

Å bygge en form for rapportgenerator er et veldig stort prosjekt, og ikke noe vi kommer til å implementere med det første dessverre. 

Mvh

Emilie Røed