Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Hvordan få flere av mine leverandører til å sende meg elektroniske fakturaer?

(updated by Henrik Horn VISMA ‎15-05-2018 14:15 )
Henrik Horn

I en tid hvor automatisering står på dagsorden ser vi at stadig flere bedrifter søker alternativer som gjør at de kan jobbe mer effektivt. Elektronisk fakturering er et viktig element for mange bedrifter som ønsker å jobbe mer effektivt og automatisere.

Vi har sett en stor økning i bruk av elektronisk fakturering, og per i dag drar over 6000 av våre Mamut One og Visma eAccounting brukere nytte av denne muligheten. En av utfordringene vi ser er at for å få utbytte av efaktura må man få sine leverandører til å sende efaktura og ikke sende på den gamle måten selv om man har aktivert tjenesten.

En god løsning er å sende ut et nyhetsbrev til alle sine leverandører og informere de at man ønsker å få fakturaene tilsendt som efaktura. Vi har testet dette selv i Visma og ser at vi har klart å øke andelen av leverandører som sender oss efaktura fra ca 20% til 70% på kort tid. I den sammenheng har vi laget en tekst som kan brukes til å sende ut til de leverandørene man har. 

Emne:

Spar tid og penger ved å sende oss dine fakturaer elektronisk!

Tekst:

Vi har nå tatt i bruk elektronisk faktura (efaktura) for å effektivisere fakturabehandlingen i [Ditt firmanavn], og ser allerede at det sparer oss mye tid og penger. Vi vil derfor oppfordre våre leverandører til å gjøre det samme. Elektronisk faktura er den raskeste, tryggeste og billigste måten for din bedrift å sende oss fakturaer på. Fordeler for deg som sendes oss efaktura:

• Ingen printing, pakking, porto og postlegging

• Raskere innbetalinger og bedre likviditet

• Full kontroll på at fakturaen når frem umiddelbart

• Alle data registreres automatisk og korrekt hos oss

Flere av våre forretningspartnere velger nå å gå over til elektronisk faktura på grunn av disse fordelene. Vi ser frem til å motta efaktura fra dere i nær fremtid. Det vil spare både tid og penger for dere som leverandør, og for oss som kunde.

Ta kontakt om dere vil høre mer om vår erfaring med efaktura.

Mvh

Ikke tatt i bruk efaktura enda? Hvordan du aktiverer i ditt system kan du lese mer om her