avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder

Nyheter i Visma eAccounting - august 2019

(updated by Emilie Røed VISMA ‎11-09-2019 15:25 )
Emilie Røed

Nyheter i Visma eAccounting

• Automatisk utsendelse av repeterende faktura 
  • Ny lønnsrapport: oversikt over ansatte
  • Periodisering av salg (kun i Pro)

Mindre forbedringer

• Se historikk på de siste sendte repeterende faktura ved å klikke på malen
  • Kolonne for "Kunde" lagt til i oversikten over repeterende faktura
  • Send elektroniske faktura (AutoInvoice) fra Visma Webshop ordre
  • Kolonne for beløp lagt til under “Bilag”
  • Dato på manuelle reskontroføringer vises nå i rapportene “Ubetalte kundefaktura” og “Ubetalte leverandørfaktura”
  • Kolonne for fakturanummer lagt til under "Utkast" for leverandørfakturaer 
  • Automatisk utfylling av by når du skriver inn postnummer på “Leveringsadresse” og "Firmainnstillinger"
  • Ved å klikke på “Mine tjenester” oppe til venstre i Visma eAccounting åpnes tjenesten du velger nå i ny fane (eksempel: Økonomioversikt) 
  • Ved søk på konto når du fører bilag vises kontoer fra den aktuelle kontoklassen først
  • Skriv ut både Balanse- og resultatrapport i ett - rett og slett for å spare tid
  • Mobilapp (IOS): Nytt design på notater og meldinger 
  • Mobilapp (IOS): Mulighet for å sende en faktura på nytt (via e-post)

Visma Webshop Pro

• Vi har lansert første versjon av “Min side” der kunder som besøker nettbutikken kan registrere sine opplysninger og få ordrehistorikk. Planen videre er å forbedre design og brukeropplevelse. 

Automatisk utsendelse av repeterende faktura 

Nå kan du selv velge om fakturaene skal sendes ut automatisk eller manuelt. Ved begge alternativene vil du få varsling i programmet i forbindelse med sending, og om du har faktura som skulle vært sendt manuelt. I tillegg kan du nå se historikk ved å klikke på malen i listen, og vi har lagt til en ny kolonne som viser kundenavn. Husk at du kan bruke søkefunksjonen for å raskere finne frem til rett mal. 

rep-fakt.PNG

Vi jobber videre med muligheten for at du kan sende en repeterende faktura til flere kunder og kundegrupper. Når denne funksjonen er på plass slipper du å opprette en mal per kunde dersom de skal faktureres for samme produkt.   

Ansattrapport

Om du bruker lønn i Visma eAccounting vil du finne en ny rapport som viser oversikten over alle ansatte. 

Ansattrapport.PNG

Periodisering av salg (kun tilgjengelig i Pro) 

Nå kan du også periodisere salget ditt. På fakturaen finner du en ny knapp for å "Periodisere". Det er også mulig å periodisere allerede bokførte faktura ved å klikke på "Handling - Periodisere". 

Periodisering_salg2.png

Noen funksjoner vi jobber med: 

• Bankintegrasjon til EIKA- bankene  (i beta)
  • Lagermodul (mål om beta i desember)
  • Oppheve kjeding av faktura og kreditnota  
  • Nytt design og diverse forbedringer under "Vedlegg"  
  • Mer funksjonalitet i Zapier 
  • Fakturasalg med Aprila
  • SAF-T (lovkrav fra 1.januar 2020) 
  • Send en repeterende faktura til flere kunder/kundegrupper 
  • Føre valutabeløp mot reskontro (forsinket) 

Vi håper du liker forbedringene! 

Hilsen,

Emilie Røed, Produktsjef  

fb-logo.pngPS! Følg oss på Facebook for løpende nyheter og tips. 

4 Kommentarer

Hva er status med integrasjonen mellom Visma.net Payroll og eAccounting?

Hei Jøran!

Vi er godt i gang med utviklingen av integrasjonen og er ferdig med de to første delene av integrasjonen (sammenkoblingen mellom systemene og synk av kostnadsbærer/kontoplan) mens den siste delen gjenstår, som er å sende selve bokføringsinformasjonen over til Visma eAccounting fra lønnskjøringen i Visma.net Payroll.  Jeg har ingen dato for når den vil ferdigstilles per nå, men som nevnt så er arbeidet kommet et godt stykke.

Slik synkroniseringen av kontoplan og dimensjoner vil fungere er at den kjøres automatisk hver natt, samt at den kan kjøres manuelt når man måtte ønske med en knapp fra firmainnstillinger i Visma.net Payroll. eAccounting vil være "master" altså kilden.

Jeg oppdaterer denne tråden med mer informasjon når jeg har det tilgengelig.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **

Hei 

Mange gode nyheter her - ikke minst  at dere har laget en kolonne for beløp under “Bilag”.

Et bitte lite ønske om enda en forbedring: Som mange andre liker jeg å ha splitt-screen for å jobbe samtidig i regnskap og i bank. Jeg har en ekstern regnskapsfører og bruker da sammenlikning bank/regnskap som en controller-funksjon.  Da ligger imidlertid beløp "bak" og forblir usynlig, eller så spretter hele siden opp og legger seg over bank. Er det mulig å legge kolonnen nærmere navnet på leverandør, slik at man kan se leverandør, dato og beløp lett på en horisonetalt delt skjerm?

Det ville spart mye scrolling og klikking 🙂

Hei @kristin14,

Takk for det 🙂 

Dette er absolutt et godt innspill! Vårt nyeste prosjekt når det kommer til "klikk og scrolling" er å forbedre hvordan man jobber med Vedlegg. Når denne jobben er ferdig, bør vi nok også se på å forbedre Kasse og bank, samt andre områder i Visma eAccounting. 

Ønsker deg en fin helg når den tid kommer! 

Mvh

Emilie Røed