Mine områder
Hjelp

Nyheter i Visma eAccounting - august 2020

Nyheter

• Skriv ut "Ikke avstemte transaksjoner" i Kasse og bank til CSV 
  • Sett standard betalingsvilkår for dine kunder 
  • Enklere å registrere kjøp som er betalt privat 

Forbedringer under "Vedlegg"

• Dersom du velger å åpne et vedlegg i eget vindu og bokfører, vil neste vedlegg i listen også vises i eget vindu
  • Nye vedlegg som er sendt inn eller lastet opp blir uthevet så det er enklere for deg å få oversikt over de nyeste 
  • Ny pil-knapp for å enklere navigere deg frem og tilbake mellom vedleggene 

Andre forbedringer

• Ved å angre en matching på en banktransaksjon i Kasse og bank frigis vedlegget (vil ikke være linket til bilaget) og havner i listen over “Ikke koblede vedlegg” 
  • Filtrer etter forfallsdato når du eksporterer en betalingsfil i Kasse og bank
  • Når du nå bokfører en transaksjon i Kasse og bank vises automatisk neste i listen 
  • Visning av landskode er lagt til foran postnummer på faktura i utenlandsk valuta
  • I rapporten Ubetalte fakturaer/Ubetalte leverandørfakturaer blir standard filtervalg for dato satt til dagens dato. Så sparer du deg for et ekstra klikk
  • Flere enheter tilgjengelig på Produkter:
    • Kvartal
    • Per person
    • Minutt
    • Per gang
    • Hektar
    • Kartong
    • Kvadratcentimeter
    • Kilowattimer

Visma AutoCollect

• Sett purrefritak på faktura og kundenivå
  • Automatisk bokføring av inkassooppgjøret
  • Link til kreditorweb for bedre oversikt over saksgangen 
  • Søke og filtreringsfunksjon lagt til i “Fakturaoversikt”
  • Faktura er først tilgjengelig i “Fakturaoversikt” 14 dager etter forfall

Les mer om nyhetene i Visma AutoCollect. 

Nye integrasjoner

• App4Sale 
  • Portal4Sale 
  • Omega POS

Se alle integrasjoner.

Nyheter i Visma eAccounting

Sett standard betalingsvilkår for dine kunder 

Nå kan du endelig sette din egen standard for betalingsvilkår som foreslås ved opprettelse av nye kunder. Du finner den nye muligheten under Firmainnstillinger - Fakturaopplysninger i Visma eAccounting.

betalingsvilkår.JPG

Kjøp betalt privat / utlegg

Hender det at du betaler for ting eller legger ut fra din private konto? Nå har vi gjort det enklere for deg å registrere kjøp som er betalt privat. Når du oppretter kjøpet vil du se et nytt valg for bankkonto som heter "Betalt privat / utlegg". Benytt denne og riktig bokføring vil legges til avhengig av hvilken selskapsform du har. 

PS! Når du tilbakebetaler beløpet fra firmaets bankkonto til din private må du huske å føre beløpet ut av firmaets bankkonto (typisk konto 1920) til kontoen der det private utlegget ble registrert på. 

privat kjøp.JPG

Noen funksjoner vi jobber med:

• Bedre søkemuligheter 
  • Lagre manuelle bilag som utkast 
  • Innkjøpsordre i Lagermodulen
  • Flere forbedringer til "Vedlegg" 
  • Ny teknisk løsning for DNB bankintegrasjon 
  • Bankintegrasjon til Sbanken
  • Skriv ut rapporter i Visma eAccounting Time til CSV 
  • Skriv ut rapporter tilpasset Google Regneark (Sheets) 
  • Komprimer menyen i Visma eAccounting så mer av programmet vises 
  • Visning av dekningsbidrag ved opprettelse av tilbud, ordre og faktura 

Vi håper du liker forbedringene😍

Hilsen Emilie Røed, Produktsjef 

7 Kommentarer
Jens-pg
CONTRIBUTOR *
av Jens-pg

Kan man slå av automatikken i at neste transaksjon vises ved føring av bilag i kasse/bank?

For min del når jeg fører bilag, vil rekkefølgen på min bunke med kvitteringer aldri være den samme som rekkefølgen i Visma, så jeg ender opp med å måtte trykke avbryt hver gang.

Jens-Petter

Ann-Sofie Svendsen
CONTRIBUTOR ***
av Ann-Sofie Svendsen

Enig

Reidunn
CHAMPION ***
av Reidunn

Rapporten avstemming kasse/bank viser ikke beløp i valuta, dvs alle beløp som er i annet enn NOK kommer ikke med på rapporten. Fint hvis det kan ordnes. Valuta kom med på rapportene tidligere, så det har skjedd noe etter 13.08.2020. Da klarte jeg å skrive ut rapport med valuta som viste beløpet i både NOK og i opprinnelig valuta. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

"Når du nå bokfører en transaksjon i Kasse og bank vises automatisk neste i listen " - er på listen over forbedringer - men dette oppleves bare irriterende, for jeg ønsker ikke å bokføre vedlegg i den rekkefølgen. Kan den skrus av?

Trine

ottar gjerstad
CONTRIBUTOR *
av ottar gjerstad

Jeg sliter fortsatt litt med å registrere varekjøp som er betalt privat (av eier). Jeg har betalt for kjøp av verktøy til firmaet mitt (AS) fra min private bankkonto. Kan dere sette opp en postering for et slikt kjøp i klartekst for meg (og alle andre i samme situasjon).?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

I nå snart 4 år etterspør jeg om det ikke er mulig ,for en slik høy betalt team som dere, å legge til en automatisk lagring slik alle de billige software programmer også ha ?

Når en sitter å skriver tilbud eller fakturaer som gå over flere sider og en kunde ringer så tenker man ikke alltid å lagre først også forsetter telefonsamtalen med kunden og det betyr at en må starte hele arbeid med tilbud /faktura på nytt !

Takk

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei,

Ser det er flere kommentarer her til dette med "neste transaksjon" i Kasse og bank. I morgen vil vi lansere en egen knapp for "Bokfør og neste" så dere kan velge selv hvordan dere ønsker å ha det 🙂 

@Anonymous dette ligger i planene våre å støtte. Litt usikker på om vi får det på plass i år, men om ikke blir det tidlig neste år. 

@ottar gjerstad ønsker du mer veiledning rundt denne føringen her i tillegg til at vi permanent legger inn bedre forklaringer/bokføringsmaler i programmet? 

Takk for mange gode innspill! 

Hilsen Emilie Røed