Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Oppdatering av tekster i Visma eAccounting

(updated by Emilie Røed VISMA ‎07-06-2019 15:40 )
Emilie Røed

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Visma eAccounting, og denne gangen står tekstene i programmet for tur. Fra mandag 17.juni kommer vi nemlig til å endre flere av tekstene og begrepene i Visma eAccounting. Bakgrunnen for endringene er basert på innspill fra dere, og med ønske om å gjøre systemet enda mer intuitivt.

Arbeidet med endringene vil pågå ut uke 25. Mens arbeidet pågår vil du kunne oppleve å se både gamle og nye begreper i programmet. Dette er en del av jobben og noe vi er klar over.

Det vil ikke gjøres noen endringer i funksjonalitet. Alt vil fungerer på akkurat samme måte som tidligere - bare med nye begreper og tekster noen steder.

Samtidig som vi endrer tekstene inne i Visma eAccounting vil vi starte arbeidet med å oppdatere hjelpemateriell. Så her vil du også kunne oppleve andre begreper enn i programmet over en liten periode.

Her er de viktigste endringene:

Nye begrep.PNG

Vi håper du liker endringene! Ta gjerne kontakt om du lurer på noe.

Hilsen,

Emilie Røed 

8 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Det aller meste bra forenklinger - men to endringer synes jeg gjør det mer ullent en klart:

• Kostnadsbærere.... brukes av svært mange og for de aller fleste kystallklart - dimensjoner langt mindre - da tenker jeg på dimensjoner i fysikken og geometri... ikke regnskap.
  • Bankhendelser.... vel, hendelser kan være så mangt... men det samme kan transaksjoner... Banktransaksjoner hadde vært mye tydligere. Kanskje fremdeles mulig å få på plass ordet bank- foran?
CONTRIBUTOR *

Dimensjon er iallefall utydeleg!!! Kostnadsbærar er eit vanleg uttrykk.

CONTRIBUTOR *

Og så håper jeg at dere endelig kan få endret subjektlinjen når man skal sende en ordrebekreftese per e-post.

i dag står det i subjektlinjen: «Ordre fra Haukland Grafisk», men det korrekte vil være «Ordrebekreftelse fra Haukland Grafisk».

«Ordre fra Haukland Grafisk» betyr jo like mye at jeg bestiller fra min kunde som omvendt.

Har meldt om dette før – kan vel umulig være så vanskelig å endre.

Hei @kristin14 og @Anne-Britt Øyra,

Har dere andre forslag enn "Kostnadsbærere" og "Dimensjoner"? Bakgrunnen for at vi ønsker å endre denne er at mange tror kostnadsbærere kun kan knyttes til kostnader. I tillegg så har vi denne funksjonaliteten i Faktura-varianten vår uten regnskap, og "Dimensjoner" er begrepet som benyttes i andre integrerte løsninger. 

I Kasse og bank har man også kontantbetalinger. Transaksjoner vil derfor dekke både kontanter og bank. Vi kan se på muligheten for å ha en egen heading for "Banktransaksjoner" dersom en bankkonto er valgt. Takk for innspill! 

@Anders Inge Haukland takk for innspill! Dette skal vi få endret. 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **

Betalingstransaksjoner er kanskje mer dekkende da en transaksjon vel så gjerne kan være selve transaksjonen som skal betales samtidig eller i etterkant. 

CONTRIBUTOR *

Endringen for Kostnadsbærere til Dimensjoner er veldig uklart.

Vi bruker har flere grupper i IL  som bruker betegnelsen Kostnadsbærer = eget regnskap.

Kan ikke se at uttrykket Dimensjoner sier noe om hva dette egentlig er/brukes til.

Hvis det ikke er mulig å finne et mer dekkende ord foreslår jeg at Kostnadsbærer beholdes.

CONTRIBUTOR *

"Dimensjoner" synes jeg er dekkende og utbredt.  (Begrepet kostnadsbærer dekker egentlig ikke inntektssiden eller balanseføring av poster)

"Betalingshendelser" eller betalingstransaksjoner er dekkende.

CONTRIBUTOR **

Dimensjoner kan funke fint. Jeg fører regnskap hvor "Kostnadsbærer" benyttes til sortering av bilag mhp forholdsmessig fradrag for inngående merverdiavgift. I den settingen er "kostnadsbærer" et feilaktig uttrykk, så for min del er "Dimensjon" et langt bedre uttrykk.