Mine områder
Hjelp

Bedre brukervennlighet ved godkjenning av dokumenter

av Edwin Myrvold-Sijtsma

Vi jobber med å forbedre brukervennligheten til godkjenning av dokumenter i Visma.net Approval. Et av ønskene som har kommet til oss er å se all informasjon som er relevant for den som godkjenner på et sted. 

 

Kommentar-panel

Det første vi gjorde, og som kom i løpet av våren i år, var lage et kommentarer-panel som er tilgjengelig fra alle fanene i Visma.net Approval. Dette panelet lar deg redigere dokumentet mens du ser kommentarene.

 

Dokumentdata i kommentar-panelet

I løpet av sommeren har også relevant dokumentdata blitt tilgjengelig i kommentar-panelet. Samtidig har vi også modernisert utseendet.

 

Her er et eksempel på det nye panelet for fakturaer som kommer fra (demo data i) Visma.net ERP.

 

approval vertical overlay document data.png

 

Hva er neste?

  • Vi ser på hvordan vi kan forbedre brukervennlighet enda mer, som for eksempel den visuelle representasjonen av arbeidsflyten (fane Arbeidsflyter). 
  • Vi gjennomfører også brukerintervjuer for å finne gode løsninger til å kunne se og redigere dokumenter samtidig, som vi håper våre brukere vil elske.

 

Vil vil informere om nyhetene som kommer fortløpende i dette Communityet.

4 Kommentarer
Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

Den største utfordringen med Approval er hastigheten.
Den oppleves som utrolig treg ( Jeg har 100Mb fiber-internett).

Jeg bruker langt mer tid på venting på at bildet skal komme opp, enn på selve godkjenningsprosessen.

Ofte må jeg oppfriske med F5 for at det i hele tatt skal komme frem noe informasjon.

 

Jeg tester Delt "Redigeringsprogram" med visning av fakturabildet, samtidig med transaksjonstabellen.
Det er en stor forbedring, men for at det skal bli enda bedre, så må det være mulig å endre bredden/fordelingen mellom visningene trinnløst.

Og den delte "redigeringsprogram" fanen må åpnes som default.

Fanen "Oppgavedetaljer" trenger man ikke. Jeg mener det er nok om man kan skru av eller på forhåndsvisnings halvdelen.

 

Skjermbilde 2021-09-02 084405.png

 

 

 

Visma.net hadde også fremstått som mer helhetlig hvis designet var det samme i Approval som i visma.net forøvrig.

 

 

  

ahnilsen
CONTRIBUTOR **
av ahnilsen

@Edwin Myrvold-Sijtsma ... Enig med @Karstein Opstad . Ytelsen er alt for dårlig. for en godkjenner som sitter med f.eks 50 faktura som skal ses gjennom er det en ren lidelse (enda verre for oss om har project accounting?)

i tillett et par andre ting:

  • ytelsen, som sagt. approval vet jo alle faktura som brukeren har i si prosess, og burde dermed kunne pre-loade med en gang bruker kommer inn i approval.
  • fakturavisning på egen skjerm. når man jobber seg gjennom en mengde faktura ville det vært en stor fordel å kunne hatt fakturabildet på egen skjerm. og at den følger den faktura man har i redigeringsprogammet.
  • endring av mange linjer. vi bruker project accounting og må angi prosjekt og aktivitetskoder på alle linjer på en faktura. det fungerer jo greit når det er litt ulike ting som skal stå. men på mange faktura kan det være 50 linjer som skal ha nøyaktig samme data, og da oppleves det tullete for bruker å måtte kopiere og lime inn 100 ganger.. burde være en muliget for å automatisk fylle basert på første linje og så får man heller evt endre de linjene som skal være annerledes. Evt ala excel å kunne dra en verdi nedover.
  • savner mulighet for å kunne endre periodisering. nå må man kommentere og få regnskap til å endre etter at faktura er godkjent.

 

av Frank-Espen Kristoffersen

Kan dere gjøre noe med formatet på fakturadato og forfallsdato i visningen i fakturahodet i redigeringsprogrammet. Eksemplet i denne saken viser at formatet ikke er norsk. Slik er det også i gjeldende versjon.

av Christian Alne

Hei Frank-Espen,

 

Helt enig med deg. Vi har tatt det videre nå og håper det blir gjort noe med.

 

mvh

Christian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"