Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Dokumentlinje uten varenummer, Utgående faktura (ScreenID=AR301000 / ScreenID=AR508000)

Simen Veum

Ved sending av en utgående faktura til Autoinvoice fra utgående faktura bildet (etter at den er oppdatert) og Behandling, eller "Skriv ut faktura bildet" (ScreenID=AR508000)

Bilde 1 2  13 november.png

2 2 13 november.png 

6 2 13 November.png

hvor dokumentlinjen ikke har et varenummer, vil Visma.net Financials prøve å finne " Std. ikke lagerført vare" som ligger på dokumentlinjens Avgiftsnummer koblet fra Avgiftskoden som blir brukt.

3 2 13 November.png

Når det ikke ligger noen vare definert her, vil det komme en feilmelding avhengig av hvilket skjermbilde man sender fra til AutoInvoice.

4 2 13 November.png

4 1 2 13 November.png

Legg da inn riktig "Std. ikke lagerført vare" og "Send til AutoInvoice" på nytt.

5 2 13 November.png

Dette må også gjøres på de andre Avgiftsnummerene som brukes. Legg til aktuell " Std. ikke lagerført vare" for respektive sats. 

3 Kommentarer
PARTNER

Er det noen grunn til at dette ble endret? Det så i hvert fall ut for meg som om dette fungerte fint sikt det opprinnelig var.

/Magnus

Det har blitt endret, fordi dette kunne føre til  en feil situasjon, som førte til at sendingen via Autoinvoice ble stoppet. Hvis det ikke er satt opp rett nå, blir problemet identifisert ved sendingen fra Visma.net ERP til Visma Autoinvoice. 

PARTNER

Med standard Avgiftsnr og Standard vare for fakturaimport som ligger standard i Financials vil følgende henge sammen:

Avgiftsnr.    Varenr:

3                   1

4                   2

5                   3

6                   4

6F                 4

Dersom man bruker andre avgifter f.eks. 11,11% for rå fisk bør man lage en ikke lagerført vare for den som kan knyttes opp mot avgiften.

Dette er bare aktuelt der man ikke bruker varenummer når man lager Utgående faktura i Financials.  Dersom man har lagt inn egen varenavn (beskrivelse på fakturalinjen) direkte, eller endret varenavn på standardvarene blir dette ikke overskrevet av standardvaren som er knyttet opp mot Avgiftsnr.