Mine områder
Hjelp

Endring i påloggingsvindu til Visma Connect

av Edwin Myrvold-Sijtsma (Oppdatert ‎23-01-2021 17:25 av Edwin Myrvold-Sijtsma VISMA )

Inntil nå logget du på med både e-postadresse og passord i samme vinduet. Det er endret til to separate vinduer.

Hvorfor gjør vi denne endringen? 

Alle de store leverandørene har allerede gjort dette i årevis; Google, Microsoft osv. Årsaken er at denne moderne pålogging er dynamisk og vil gi følgende fordeler: 

 

  • Vi støtter fremtidige autentiseringsløsninger som erstatter passordet med andre trinn, for eksempel bedrifter som bare ønsker passordfri
  • Støtte for Single Sign On (SSO) med SAML for eksempel for bedrifter som ønsker å bruke deres Azure AD eller Active Directory. 

 

Påloggingsprosessen i seg selv vil ikke endre seg ellers; totrinn, passordfri, sosial pålogging, elektronisk ID osv. forblir som det er. 

Hvordan vil det se ut?

 

Side 1: e-postadresse

signin1.png

 

Side 2: dynamisk

 

Side 2 er en dynamisk side som enten vil vise passord eller rutes til for eksempel bedriftens SAML-leverandør (for eksempel ADFS, Azure). Passordet kan vises / skjules ved å klikke på "øye" -ikonet for å forbedre brukeropplevelsen når du er på et et sikkert nettverk. 

 

signin2.png

 

For å gjøre gjentatte pålogginger på en sikker / privat enhet raskt og forbli ett klikk, vil du se et skjermbilde med profilbildet og navnet når de går tilbake til applikasjonen hvis de merket av for "Lagre e-postadressen min for neste gang. tid ”på side 1. Du trenger ikke fortsette å skrive inn e-postadressen og klikke på” Neste ”med mindre du vil bytte til en annen konto.

 

signin4.png

4 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Bra!

 

Ser dere støtter ADFS, men vil det være mulig å bruke sin Azure AD-konto for å autentisere mot Visma uten å måtte etablere dette?

av Edwin Myrvold-Sijtsma (Oppdatert ‎04-11-2020 15:08 av Edwin Myrvold-Sijtsma VISMA )

Hei og takk for tilbakemeldingen 🙂

 

Vi har muligheter med Azure via en SAML (2.0) oppsett. Se mer info her om det er du mener: https://docs.microsoft.com/en-us/azure/active-directory/saas-apps/visma-tutorial. Det er i pilot for øyeblikket.

 

Du kan også bruke «Microsoft» knapp fra https://accountsettings.visma.com uten SAML oppsett. Om  dufår logget på der kan du hoppe videre med SSO til https://home.visma.com osv.

 

Ta gjerne kontakt med meg, hvis du har flere spørsmål eller om dette eller er interessert i en pilot på en SAML 2.0 oppsett: skysupport@visma.com 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!


Har dere en guide for hvordan sette dette opp med G-suite? 🙂

 

 

av Edwin Myrvold-Sijtsma

Hei 🙂 Vi har ikke en guide på det enda. G-suite støtter jo SAML, så det burde fungere. Jeg fikk vite at dere kontaktet skysupport@visma.com også, så da kan vi ha videre kontakt om dette der. Vi er i dialog med Utviklingsteamet til Visma Connect om dette allerede.

 

Hvis det er flere andre som ønsker å teste SSO med G-suite, så kan de også ta kontakt med oss via samme e-post adressen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"