Mine områder
Hjelp

LØST: Kjent feil: Feilmelding på periode ved sending av faktura til Approval fra Fakturainnboksen

av Rasmus Nordström-Lammers (Oppdatert ‎16-11-2021 15:51 av Rasmus Nordström-Lammers VISMA )

Vi opplever dessverre problemer med sending av sending av faktura til Approval fra Fakturainnboksen.

Når behandling står til Send til Approval og du klikker på Behandling kommer feilmeldingen:
Feil: 'Periode' kan ikke være tom.

 

AP50604S_approval.png

 


Merk at fakturaen vil bli opprettet i leverandørreskontro selv om denne feilmeldingen kommer. Man kan fremdeles gå inn på bilaget og sende til Approval herfra:

2021-11-10 15_27_11-Inngående faktura.png

For å finne igjen disse bilagene hvor behandlingen feilet, kan man i Fakturainnboksen velge Innboksstatus Feil.

Våre utviklere undersøker saken og vi kommer tilbake med nærmere oppdatering når vi vet mer. Husk at du kan abonnere på denne artikkelen for å få med deg oppdateringer.

 

Oppdatering 11.11.2021

Feilen vil bli løst i neste oppdatering (8.74) av Visma.net ERP.

Ref. SIGMA-66189.

2 Kommentarer
Nina LF-as
CONTRIBUTOR **
av Nina LF-as

Finnes det ingen andre muligheter enn å gå inn på hvert bilag for å sende til Approval?

Det er ganske tidkrevende å gå inn på hvert bilag når bilagsmengden er stor.

av Rasmus Nordström-Lammers

Hei @Nina LF-as !

Dessverre unngår man ikke helt den manuelle jobben her, men noe som kanskje kan hjelpe deg å spare tid er dette:

1. På hver enkelt faktura som skal sendes til Approval fjerner du "På vent" og lagrer.

2. Gå til vinduet Godkjenn fakturaer (Approval) (AP50200S).

3. Lag et utvalg på fakturaer med godkjenningsstatus Ny og klikk Send alle til Approval


Jeg kan også informere om at feilen ble løst i dag, så du vil ikke få denne feilen på nye fakturaer som kommer inn i Fakturainnboksen 🙂


MVH
Rasmus N
Visma.net ERP Support





Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"